Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Tuesday, October 12, 2010

Animal

Melodrama of Unknown at 1:46 AM 0 VVIP Readers
Tajuk tak leh nk gempak lak an! Hhahahhah!! Ok..ok...ni ada lagu ak nk share. Bukan apa, saje je....music dia best!! Wat ak ceria balik, nk nk lagi bila ngah fed-up ngadap CALCULUS II ni an!! Hahahhah!! So, Enjoy the songs peeps!!

Neon Trees - Animal .mp3
Found at bee mp3 search engine

The Lyrics:

Free Signature Generator
Share www.tips-fb.com

Monday, September 27, 2010

Tips: Rotate Video

Melodrama of Unknown at 2:00 PM 2 VVIP Readers
Semalam punya semalam lah, ak tolong ‘Si Tomey’ buat rakaman utk individual assgmt dia. Byk betol idea utk shooting tue:

Scene 1: Dalam kereta 

Scene 2: Dalam Kopitiam

Scene 3: Sekitar kawasan Dewan MAS

Settle shooting (dgr mcm hebat kan…hahahh!!), kami memulakan sesi editing. Kami bukan pros, so kami gunakan windows media player jer. Macam2 dugaan.

1.Nak kna tukar format video, dr mp4 kepada WMV (klu tak tak leh edit dlm WMM).

2.Ada video tu, nk kna rotate. Haaa…sudah. Terpaksa bertungkus lumus mencari software utk rotate video. Tapi last2 ak gne WMM ker utk rotate.

3.Combine kesemua video ikut turutan. Edit word and effect.

Skunk ni baru ak tahu betapa susahnya seseorang tu utk menghasilkan sebuah video yg baik lagi berkualitas!!! Huhuuu…

Tapi tak apa. Setidaknya ak belajar perkara baru. Mn tahu, ak blh pergi jauh dlm edit2 video ni, ye lah…mula2 video, pastu filem. Yer tak nyer….hahahhah!!!

Ini ada sedikit ilmu utk dikongsi:

Cara rotates video yang diambil secara vertical.

1.Jika format video dlm bentuk mp4 sila gunakan WinFF utk convert ke format WMV. Jika format video dlm bentuk 3gp (mostly dr phone), sila gunakan DVD free soft manager utk convert ke format WMV. Bila video dalam format WMV, baru kita blh gunakan Windows Movie Maker utk rotate.

2.Buka WMM, pastu drag masuk video dlm WMM. Pastu drag video masuk kat timeline. Pastu, right-click pilih video Effect.

3.Selepas itu, curser down available effect column hingga jumpa rotate 90. Click pada rotate 90, pastu tekan add and then click OK. Nanti dia akan rotate video kamu. Add rotate 90 tu sampai video kamu berada pada posisi yg betul.

4.Siap rotate, click File -> Save movie file (lepas tu ikut instruction yg diberi).

Senang bukan. Jika kamu tahu pastilah senang. Masalah timbul bila kamu tidak tahu. Susah…susah..leceh..leceh…huhuu…
Free Signature Generator
Share www.tips-fb.com

Now I Got Adorable!

Melodrama of Unknown at 9:12 AM 4 VVIP Readers
This is my new baby pet
My sis, Achiq gave it to me coz she said that she didn’t want Casmo to be alone
(Since My Baby Trixy no longer being able to play with him anymore)

But!!

Don’t get me wrong peps!
This is my baby boy!! 
After a while, thinking about his name, 
we (me and Achiq) decided to name him ‘Abble’ 
(basically taken from adorable).
Because he is so Adorable and chubby!!
I love him soo much!!

p/s: Thanks sis for giving me such an adorable baby pet to play with!
Free Signature Generator
www.tips-fb.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal