Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Thursday, May 19, 2011

Dugong Si Hati Busuk

Melodrama of aisyah ar at 4:37 AM
"Hati yang busuk, lambat laun akan berbau juga...."

Kita ni hidup mesti seimbang. Seimbang tak bermakna kita harus menjadi sempurna. Tak. Tapi setidaknya, hati kita biarlah ikhlas. Tak salah kalau kita nak benci pada orang lain. Sebab, mmg dah lumrahnya manusia akan timbul perasaan benci dan sayang. Tetapi janganlah sampai saling berdendam dan dengki antara satu sama lain.

Ini mmg pengalaman hidup aku semasa aku berada di UUM dulu. Aku tak pernah gaduh dengan sesiapa seperti mana aku bergaduh dgn si dugong ni. Hati aku tak pernah sepanas ni, sekeji ni, dan semarah ketika aku bergaduh dgn si dugong tu. (Hati perempuan aku pun nak tunjuk hebat juga!)

Tapi, bila ramai yang beri nasihat pada aku, suruh aku berdiam dan bersabar, CT5 yang sentiasa disisi bila aku memerlukan. Insan istimewa yang sering buat aku gembira. Meredakan amarahku pd si dugong yang hilang adab perikemanusiaannya tu! Abang long aku selalu pesan:

“satu jer cara terbaik bagi orang yang difitnah ni kak ngah, adalah dgn cara kita bersabar. Percayalah, suatu hari nanti, orang akan tahu kebenarannya juga..”

Banyak tuduhan palsu dibuatnya terhadap aku. Dia kata aku cakar dialah, aku kacau dia belajarlah, aku inilah, aku itulah, tuduh aku cuba lagakan persahabatan 'mulia'nya dgn si Z la (bg org yg nak percaya, ak tak mampu nak buat apa2 lah), dia buat surat cinta bg pd pengetua kolej kata apa yang kononnya aku buat pada dia (dia lupa, ak ni bekas pengurus villa! Sah2 En. Ya tue sayang aku lebih, pengetua pun bukan tak kenal aku. lagipun, before kes dgn aku, dia pun ada kes dgn roomate lama dia, Iela. Puan pengetua kita tak lah semudah tu untuk diperdaya), pastu dia main lari2 bilik then canang pd org ramai kata aku halau dia lah, konon takut aku serang dia lah (buat aku gelak!), pastu cuba melagakan aku dengan senior lama aku, kak Jaja, tuduh aku buka aib dia, padahal dia yg canang cerita tue pd org ramai. Mungkin selama dia tunggang tebalik mengadap tuhan, dia lupa, tuhan tu MAHA ADIL!

(aku amat berterima kasih pada warga blok aku serta mereka yang bertanya/merujuk pada aku tentang kesahihan cerita yang dicanangkan beliau. Setidaknya, aku tahu sampai kemana dah cerita dongeng dia tu dicanang dan se-serius mana kekarutannya)-sejujurnya, aku tak pandai ‘berkongsi rasa’ seperti mana dia. No matter what happened, I will try my best to be STRONG!!! Coz, I AM STRONG!! =)

Bila aku bebel pasal betapa pengotornya dia kat blog aku ni, dia pertikai pasal skirt pendek yang aku selalu pakai lam bilik pulak….org da tak da modal, camtue lah. Aku gelakkan jer lah. ada juga pihak kata aku sengaja nak malukan dia dgn cara mengutuk dia di blog, cuma pada pendapat aku, bila kamu suatu hari nnt berada disituasi aku, baru kamu akan faham how it feels like. 

usaha aku menegur dia dgn cara yang elok tentang kebersihan dia, dia buat tak endah. aku terpaksa guna cara kasar. setidaknya, nampaklah sedikit perubahan tue. ye lah, mana tak nya, nnt orang dtg bilik nampak tempat dia yang sepah tue, org kata 'Betullah kata k.aisyah...'. Nanti dia kalah pula, dia kan nak menang jer. Konon diri teraniaya.

Cuma, satu jer lah nasihat aku pd kamu semua. Kita ni hidup, jangan terlalu bongkak. Kalau kita rasa diri kita ni HEBAT, percayalah ada lagi orang yg jauh lebih HEBAT diluar sana.

Kalaulah dengan mempunyai ramai kawan mengumpat, kawan makan bersama, kawan mandi bersama, tidur bersama tu yang kamu nilaikan sebagai hebat, maka hebatnya kamu hanya 0.1% dari dunia reality.

Pada yang lain, tak salah jika kita mahu berkawan, tetapi kita mesti pandai memilih kawan. Ada kawan yang merosakkan, dan ada kawan yang membina. Dia pernah gelakkan aku kerana aku tak ramai kawan macam dia, dia kata aku tak pandai raih simpati ramai seperti mana dia. Aku gtau dia lebih baik aku jadi kera sumbang dr punya kawan bermuka2 mcm dirinya.

Dia mmg suka buka bab agama. berselinding disebalik imej muslimahnya. Tapi bila bercerita tentang keaiban orang lain, suara dia paling lantang kedengaran. Malah, suka bercerita tentang kehebatan diri lagi. Pantang org lelaki puji, habis satu UUM dicanangnya kalau boleh. (buat ak gelak saja)

Ikhlas lahir dari hati aku ni, sejujurnya si dugong itu bukanlah seorang insan yang boleh dijadikan kawan. Hatinya tak pernah puas melihat keberuntungan orang lain. Dirinya sering menyangka betapa tinggi dan hebatnya darjat dia. kata2 yang lahir dari mulutnya itu adalah sebaik2 niat kotor hatinya. [aku bercakap berdasarkan pengalaman. Kerana si dugong itu dulu adalah ‘kawan’ yang kini menjadi ‘lawan’]

p/s: pengkhianat will always be a pengkhianat! Beware!! She got a tongue better than a snakes!

more >>HERE<<
 
www.tips-fb.com

6 VVIP Readers on "Dugong Si Hati Busuk"

siti faridah harun (nama penuh tu) on May 19, 2011 at 5:09 AM said...[Reply to comment]

hwa !!!!!!!!!! I LUV THIS I LUV THIS !!! SETUJU SANGAT SANGAT SANGAT !! BIARLAH DUGONG DENGAN MULUTNYA .. SAMPAI SATU MASA .. BILA DAH LIMIT SIAP !! HOHO

yg pasal dye slalu nk menang jer tu mmg fakta ... dye mmg akan tegugat giler kalau org up dri dye,, sumpah jelik !!

Azree on May 19, 2011 at 9:00 AM said...[Reply to comment]

Sampai begitu sekali sikapnya,

At least, you are strong enough rite?

;)

Anonymous said...[Reply to comment]

hmmm....chill....stay positive....every body got their problem...been like is great feeling same time some will don like us so take it also....

life is all about balance

budakmengong on May 26, 2011 at 7:50 PM said...[Reply to comment]

sabo jelah

WAHIDA ALIAS on June 14, 2011 at 8:28 PM said...[Reply to comment]

be strong...=))

WAHIDA ALIAS on June 14, 2011 at 8:28 PM said...[Reply to comment]

be strong...=))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal