Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Friday, May 22, 2015

Comeback : Life After Marriage 2

Melodrama of Unknown at 1:38 PM
Salam.

Bila agaknya kali terakhir aku update blog kesayangan aku ni. Terus terang, komitmen membuatkan aku terpaksa membuat pilihan dan set my priority right. Aku kena pastikan kebajikan keluarga di jaga dengan sempurna dulu sebelum membolehkan aku mengadap depan computer and start sharing my thought. Tp, bila hari2 berlalu, kerja makin banyak hingga ke tahap aku terpaksa bungkus Lappy gorgeous ni dan simpan ajer mcm thropy.

Ishk…ramai jer hot hot mommy out there yang dah beranak pinak and still active blogging. I admit. Time is my biggest enemy. Aku terlalu pentingkan having quality time with my little family, facing family drama (hahhah), having my beauty sleep after completed household chores for the whole day. Time flies without ME knowing it. Since ramai yang bertanyakan perkembangan aku (macamlah ko tu retis sgt kan), terima kasih kerana masih setia bersama yoishmeBlog ni. Aku memang seorang yg suka berkongsi pengalaman hidup dengan harapan perkongsian aku ni dapat memberi manfaat kepada pembaca walaupun cuma sedikit.

Ok, aku mulakan dengan pertanyaan yang paling kerap ditanya iaitu 
‘Life after MARRIAGE’.

It’s challenging at first. Even Maria Elena (Blogger Fav) tu pun struggle at first. Tapi jangan jadikan itu sebagai alasan crappy to give up easily. I believe there’s an ups and down in life. We must face it wisely. Ahakss…

Bagi wanita2 terhebat di luar sana yang merancang untuk mendirikan masjid dengan pasangan anda, satu je nasihat saya kepada kamu apabila kamu sudah berumahtangga nanti, COMMUNICATE!

Kadang2 mereka lupa macam mana nak berkomunikasi. Maklumlah kan dah kawin, now dah duduk sebumbung. Toleh kanan Nampak, toleh kiri pun Nampak. Takut nak tegur bila ada rasa tidak puas hati, kalau cakap lebih sikit nanti kecik hati pula, dah xnak balik umah bagai. Salah tanggapan tu. Macam mana kamu nak adapt towards each other lifestyle kalau basic paling utama (communicate) pun kamu gagal laksanakan.

Kita ambil contoh paling mudahlah.

Aku wanita yang over organize. Tiap rabu is laundry time. Baju kerja aku akan iron dan sangkut. Baju t’s dan rumah akan dilipat dan simpan accordingly. Tapi bila Mr. Hubby nak pakai baju, dia ambik ikut suka sampai satu tahap it all went messy. At first adalah perang mulut sekejap…then it stops but after a while it happened again.

Persoalannya ialah, takkan kamu nak perang mulut everytime it happened kan….agak funny juga, gaduh pasal baju dalam almari bersepah. Hahahahhah!!! Instead of perang mulut, try to communicate with him properly in language yang dia mudah faham.

‘Bang, apa masalah abg dgn almari dan baju ni bang. Abang mmg tak tenteram ya tgk baju tu tersusun rapi dlm almari. Abg mesti nk messy kan baju2 tu baru happy ya??’

‘Cubalah appreciate effort bini ni sikit. Ye lah, kan susah nk cari baju kalu keadaan almari messy mcm baru dilanda ribut tu. Kerja yg sepatutnya jd cepat akan lambat sebab terpaksa terkial-kial cari baju pulak’

Nanti kamu dengarlah excuse world’s book of record dia keluar. Hahahah!! Apa pun, try cari solution. Like my hubby, dah ‘tabiat’ katanya. So, I change the way I arranged his cloths. Baju fav yang kerap dia pakai tu yang aku sangkut. Yang kurang dipakainya aku lipat. Oklah, kurang sikit kekerapan ribut melanda dlm almari baju aku tue. Hahahha!!!

Ya, tak semua sifat dan perangai pasangan akan kita tahu ketika bercinta cintun. Their true color akan reveal once we live together as husband and wife (of course). So, always keep in mind that nobody’s perfect. You were mend to be together because Allah swt knows that you will complete each other.

There’s a flaw in you that he will fill and other way round. Be thankful in what you have in life. Don’t complain and be too proud of what you have. Be wise in everything you do. Mr Hubby, try to appreciate your wife effort and always be thankful that out of thousand millions men out there, she choose to be yours. As for the wife, try to understand your husband and adapt as he is who you choose to be with.


Moga segala yang kita rancangkan dipermudahkan. 



www.tips-fb.com

0 VVIP Readers on "Comeback : Life After Marriage 2"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal