Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Friday, December 19, 2008

Marriage Agreement

Melodrama of Unknown at 5:52 AM
Ayah aku kahwin 4. Memang aku akui, aku mempunyai sebuah keluarga yang besar. Adik beradik aku aje dah mencecah 14 org + 1 ank angkat (I assume she’s my lil sis). Banyakkan!! Tau tak per. Tp ak bersyukur kerana perhubungan ak dan ibu2 ku yg lain sangat rapat. Ayah aku merupakan seorg bapa dan suami yang bertanggungjawab dan adil (I’m so proud of him). Tp, ibuku yg no2 (mama) ni agak unik. Hahha...(maybe dia ada wayar shot kat kepala dia). Dia minta cerai (sebab terpaksa ak sembunyikan). Ak x lah ambil peduli sgt kat mama ni, yg aku kisahkan sekarang nie, adik2 aku tue!! Seperti yg kita tahu, jika berlaku sesuatu perceraian, hak penjagaan anak mmg terletak pd si isteri dan suami hanya boleh melawat (This is what happen now). Ayah aku, x mo ceraikan mama, sebab dia mahukan anak2. Paling menyedihkan hati aku, dah lah ayah aku x dpt tgk anak dia lgsg plus, mama minta pula tuntutan2 yg tidak munasabah (pd ak lah..). Tp jgn risau, kes ni blum ada ending lg, still dlm proses...abuya still tidak mahu ceraikan mama. Bila aku fikir sejenak, hidup bermadu mmg satu dugaan (ak x sanggup dimadukan...hell no..). Oleh itu, ak terfikir utk buat surat perjanjian perkhawinan menyatakan :

1. Bakal suami ak x blh kahwin dua kecuali ak mandul, jika tidak jatuh talak 1 pd ak.
2. Sekiranya suami aku curang, 70% harta pencarian adalah milik aku dan sebaliknya.
3. Jika ak curang, hak penjagaan anak2 terletak pd suami sepenuhnya dan sebaliknya.
4. Sesiapa yg curang hendaklah keluar dr rumah yg didiami (x termasuk dlm 70%)
Antara yang penting lah. Byak lg ak nak listkan, tp cukuplah sekadar yg ini sahaja dulu.

Adakah perjanjian ini terlalu kejam atau kebudak-budakkan?? Adakah ia munasabah? Perlukah ia dimasa hadapan?

www.tips-fb.com

4 VVIP Readers on "Marriage Agreement"

Khairil Khamis on December 19, 2008 at 12:35 PM said...[Reply to comment]

aisyah..
listen..
4 me legal body dh setup kot undang2 yg tbaik..
xperlu kot syarat2 cmtu..
is my pooint of view..
tp since i read ya syart..
mcm gerek la plak..
tp...
hdup brumah tangga amat mmcbr( rasanya..lum rase...tp dpt bygkn..sbb tgk cte...haha)
ape pn..iman tu yg akn kekal kn kebahagian..

Anonymous said...[Reply to comment]

pada saya, tidak salah buat agreement ni kalu kedua belah pihak pun setuju. Setidaknya, kalau apa2 jd nnt tidaklah memakan masa yg lama untuk diselesaikan.
saya rasa ada faedahnya juga buat mcm ni.

Anonymous said...[Reply to comment]

kalo laki tu da suka dia terima aja...

nn on February 4, 2009 at 5:43 PM said...[Reply to comment]

sian ank2 mama awk tu. they need their dad..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal