Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Sunday, August 29, 2010

Oh! Bubur Lambuk-ku!

Melodrama of aisyah ar at 10:00 AM
Kamu tahu tak, kalau ak di JB….sebut jer bubur lambuk free kat surau….berebut2 memasing bawa Tupperware beratur semata nak amik bubur lambuk. Cik Kiah dan anak2 nya pun pakat dok beratur!!! Ishk!! Mengelat tueeee!!! Tak aci!!!!!! Hahahahha!!!

Tetapi!!!!!

Disini….bila cakap je bubur asyura aka bubur lambuk versi utara, sume pakat lari….(metaforanya lah..) kenapa?? Hmmm…tah erk….sebab, bubur asyuranya bukannya bubur nasi, tetapi seperti kuih!!!! Siyes ak tgk pun tak….hurm…..

Tapi, tu lah…..

Entah kenapa…

Tetiba sahaja ak teringatkan bubur lambuk yang dimasak oleh adikku, Uder!!!

Pergh!! Bubur lambuk beliau sangat mantap ok!!

Bayangkan bubur lambuk tu, didalamnya ada kacang, lada itam, daging yg lembut, udang, gajus, kacang, carrot, kentang (ada kot..), cukup rasa segala!!

Sangat Enak dimakan ketika suam2…kalau time panas pun kalut nak makan gak, lecur lidah nok! Hhahha!! (Degil lagi!!)

Tak lupa juga ikan bilis goreng!!!!!

Hahhahah!!!!

Udeeeerrrrrrr….nak bubur lambuk!!! Nak juga!! Nak juga!!

Kamu nak juga?? Nanti ak suruh beliau ajarku resipinya ya…ok!!

p/s: Agar2 jangan lupa buat juga tau, nak perisa sirap mcm selalu…..lallalla~
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

9 VVIP Readers on "Oh! Bubur Lambuk-ku!"

ejum on August 29, 2010 at 10:18 AM said...[Reply to comment]

sedap2 jom belanje hehe :)

FaizalSulaiman on August 29, 2010 at 1:23 PM said...[Reply to comment]

wohohoho

first..lama tak menyinggah sini.
2nd..belum ada kesempatan nak makan bubur lambuk la aisyah.hehe. suh adik u share recipey la.hahaha

Un Phat Lee on August 29, 2010 at 2:44 PM said...[Reply to comment]

rasa lapar plak bace entry nih.haih.macam mane nak diet nih.ehe XD

BD Fabregas on August 29, 2010 at 3:52 PM said...[Reply to comment]

nak bubur lambuk gak..

Aisyah AR on August 30, 2010 at 12:19 AM said...[Reply to comment]

to ejum

yok!!! sya belanja gne duit ejum!! ok?? hahhahah!! lallal~

Aisyah AR on August 30, 2010 at 12:21 AM said...[Reply to comment]

to FaizalSulaiman

hai faizal....selamat kembali!! hehee...sorry lama tak hapdate.
aloloo...tak pe...nnti sya minta adik bg resipi dia ya...sharing is caring...hahhah!! (ting tong..)

Aisyah AR on August 30, 2010 at 12:22 AM said...[Reply to comment]

to Un Phat Lee

alolooo...npnk diet nie..
psst...tpi sgt berbaloi abaikan diet demi bubur lambuk...bukan selalu...kan..kan...hehee...

Aisyah AR on August 30, 2010 at 12:23 AM said...[Reply to comment]

to BD Fabregas

nak juga!! nnt kita pakat masak ramai2..hahhah!!!

iZzuDdin on August 31, 2010 at 12:05 PM said...[Reply to comment]

bubur lambuk oOo bubur lambuk =)

tringat zaman2 study kat uitm dlu (last year)...asal pose jer mesti nk g amik bubur kat msjid negeri...memng terbaik la bubur nye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal