Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Wednesday, July 1, 2009

MeMoRi

Melodrama of aisyah ar at 12:29 PM
Part One

Darjah 3
Pengawas Sekolah
Atlit sekolah
Budak nakal

Aku tgh mengira saat jer untuk loceng tamat sekolah berbunyi!! Cepatlah cikgu Jamil lepaskan kami. Akhirnya, masa yang ku tunggu2 tiba jua. KRRRIIIIIIINNNGGGG!!!!

“Yay!!!! Balik!!!”

“Belum lagi!!! Sorang mesti nyanyi dulu baru blh balik.....sapa nak nyannyi?? Cepat....”

Kelas senyap sambil melihat antara satu sama lain. Tiba2 seseorang yang amat aku kenali angkat tangan menyelamatkan kami semua.

“Biar saya nyanyi cikgu....”kata Ibrahim tetiba.

“Baiklah Ayim...mari kedepan sini...”kata cikgu Jamil memanggil nama manja Ibrahim.

Ibrahim pun dengan pantas kedepan kelas. Mataku tertumpu kearahnya. Apa pula ‘si ayam’ ni nak nyanyi hari ni.

“Ayim....awak nak nyanyi lagu apa hari ni???” Tanya cikgu Jamil. Ibrahim tersipu2 malu.

“Saya nak nyanyi lagu wulan....” jawab Ibrahim. Pada masa tu, lagu Wulan sangat popular.

“Wah.....sedap lagu tue....”sakat cikgu Jamil.

“Saya nak tujukan lagu ni khas untuk aisyah...”kata Ibrahim sambil senyum2 kambing.


Aku tersentak. Satu kelas mengejek ku. Malu!! Apa kau merapu kat depan tu lah setan!!
Tanpa menunggu arahan dia memulakan nyanyian.

“Wulan....bla..bla..bla...(aku lupa lirik lagu...)

************************************************
“Weh Ayam!!! Kau nyanyi lagu bodoh tu apsal???”

“Kau juga kata kau suka lagu tu....ngan lagu memori daun pisang kan....aku nyanyi lah...”

Aku terdiam. Aku mmg lah suka...tapi tak perlulah cakap kuat sangat!!

“Dah lah.....aku nak balik....malas nak duty....”

“Aku pun.....”

“Lumba lari jom!!!!!”

“Xnak lah....tentu la aku kalah...kau tu ratu pecut sekolah...malas ar...”

“hahahaha!!!! Aku lari dulu.....”kataku terus lari.

“Weh....tunggu ar....”Ibrahim turut mengatur langkah mengejarku.

“Lembap lah ko ni ayam...hahhha!!!
”Aku mengejek...

Setelah kami naik ke darjah 4
Ibrahim bertukar sekolah
Aku kehilangan kawan karib ku...
Sunyi...
www.tips-fb.com

0 VVIP Readers on "MeMoRi"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal