Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Sunday, October 31, 2010

Fida Aishah Kini Kembali

Melodrama of Unknown at 2:03 AM
Siapa itu Fida Aishah? Aku rasa kamu semua jauh lebih tahu dari aku.

Pertama kali aku memasuki ke blog beliau, aku membaca ‘entry’ beliau yang bertajuk ‘Kamu Ada Aku’. Sejak itu, memang aku melekat sahaja membaca kesemua cerita penulisan beliau.

Secara jujurnya, aku amat meminati penulisan beliau. Terutama sekali, sajak yang dihasilkannya. Amat menusuk kalbu, dekat dihati. Belum pernah lagi, selama aku berblogging, menemukan blog yang mampu mambuatkan aku melekat dari pagi sampai ke malam!! Dari awal entry hingga ke akhir! Kagumi nukilan beliau. Puisi beliau. Perjalanan hidup beliau. Ketabahan beliau. Kesedihan beliau. Kesusahan beliau. Kenangan beliau dan kegembiraan beliau. Ini kuambil sedikit petikan kata-kata dari blog beliau:
Hadir kekamar ini, sebenarnya kamu perlu tenang dan kosongkan minda dan fikiran. Aku ingin menjadi penglipurlara kamar tulis ini dengan memetik gitarku perlahan, buangkan segala sunyi alam dan kamu memandang karya aku dalam tenang dan diam. Baca aku, dengar bisik suara perlahan amat ini, rasakan akan bahagia dan gundah aku dalam sunyi. Kerana apa?
Kerana dalam diri aku ada kamu sebenarnya. Sekiranya kamu membaca aku, sebenarnya kamu juga membaca apa yang ada dalam dirimu.
Sejak itu, aku amat meminati beliau. Kemudian aku mengenali kehadiran ariffshah menerusi entry beliau. Kemudian baru kutahu, ariffshah itu teman istimewanya. Dari situ juga aku menemukan tubelawak.

Tetapi, apabila tubelawak mengemukan beberapa isu tentang kebenaran identity Fida Aishah ini, membuatkan aku berfikir semula. Siapakah dia yang sebenarnya?

Sesekali aku sendiri tertanya-tanya. Mengapa kadang-kadang hidung beliau nampak lain. Begitu juga dengan rambut beliau. Tapi ku diamkan sahaja. Aku malas ambil pusing. Tapi hati tetap tidak dapat menyangkal akan kehebatan penulisan beliau.

Apabila ada yang mengemukakan bukti, ada yang marah, ada yang kecewa, ada yang sokong, ada yang caci, ada yang mengata, ada yang sayang, ada yang benci . Itulah realitI.

Pada aku, walaupun hati agak terkilan akan kekeliruan identity beliau, namun beliau juga sudah memohon maaf. Aku terima maafnya dia. Masih belum cukupkah itu? Aku tahu. Aku faham. Pada kamu, penipuan identiti itu sesuatu yang tidak beretika. Aku faham. Sumpah aku amat memahami kemarahan kamu. Itu salah beliau yang mutlak. Namun beliau sudah memohon maaf. Pengajaran buat kita semua.
Be yourself. Soon or later, people will find out.
Semasa, Fida Aishah menutup blognya buat sementara waktu, aku jadi kecewa. Tidak mungkin Fida Aishah mengalah dengan mudah. Hanya dengan cacian ramai dia mahu berundur? Namun hati tetap mengharap, Fida Aishah membuka kembali blog beliau.

Pada hari ini, aku cuba buka blog beliau sekali lagi. Ya!! Dia sudah kembali. Rindu aku mahu membaca penulisan beliau. Cerita penglipurlara beliau. Kamu tahu aku namakan ini apa? Kejayaan!
Kejayaan sebenar bukan ketika anda mencapai sesuatu, tetapi ketika anda bangkit semula ketika jatuh.
Pesanku pada bloggers diluar sana. Aku tidak kata aku menyokong beliau dalam ‘fake identity’ nya. Cuma, pada aku, siapa pun dia, dia sudah memohon maaf. Semua manusia melakukan kesilapan.

Kepada Fida Aisyah, belajarlah dari kesilapan. I accept you for who you are. Tidak mengapa jika kamu tidak mahu yang lain tahu akan identiti mu, itu hak kamu bukan mereka.

Aku tidak pula memihak pada sesiapa. Cuma aku ingin katakan disini, bahawa aku amat meminati karya beliau. Jika cerita itu benar kehidupannya, aku kagumi beliau. Jika cerita itu rekaan semata, aku tetap kagumi beliau. Kerana karya itu yang menarik aku kesana.
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

9 VVIP Readers on "Fida Aishah Kini Kembali"

tubelawak on October 31, 2010 at 1:34 PM said...[Reply to comment]

saya seorang yang kurang ajar.. itulah saya.. (konon2 be yourself la ni) hahaha.. baru tau aisyah post entry ni...

Unknown on October 31, 2010 at 6:23 PM said...[Reply to comment]

na'ah...crayon suka cakap lepas ja. tp tak apa. jika itu pendapat crayon. tp ske ble isu tu blh diperdebatkan. huhuu....

p/s: sorry klu ada singgung mana2 pihak. sumpah tak ada niat pun. tapi nmpknya fida aishah tutup semula blog dia. hmm...

Anonymous said...[Reply to comment]

cik kak pakailah tudung ..baru la lawa

Unknown on November 3, 2010 at 12:07 AM said...[Reply to comment]

@Anon
hai anon....ok..nnt belikan cik kak ni tudung ya.... insyaallah, cik kak akan pakai. =)

p/s:jgn ar jd anon. haih...

Anonymous said...[Reply to comment]

pelik.

sy bkk blog fida aishah tu

seryesly
selalu

dan
tgk gamba pun tau semua tu bukan gambar dye

tak taw lak ade org amek keysah hal ni.

kbykn gamba yg dye gune lebih ditujukn wat entry.

isk2

kesian fida

Unknown on November 4, 2010 at 2:19 AM said...[Reply to comment]

@Anon
huhuu...masing2 ada pandangan masing2. lets hope for the best for her ok.... =)

Jimie SC on November 7, 2010 at 1:34 AM said...[Reply to comment]

yg mrh tu meb rmi laki sbb dh tertipu dgn kecantikan fida aisyah...

but to me..watever who is she/he, i still support she/he bcoz their writing... i like that writing.. ;)

Anonymous said...[Reply to comment]

...

anGah on August 6, 2011 at 9:38 AM said...[Reply to comment]

mana dia eh? huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal