Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Thursday, October 28, 2010

Kemalangan DKG4 dan Terbakar di UK!

Melodrama of Unknown at 1:35 AM
Hanya sekadar mengkhabarkan.

Baru-baru ini, saya mendapat tahu bahawa seorang rakan saya ditimpa kemalangan. Dia juga merupakan seorang anak Johor seperti saya, belajar di sini UUM. Namanya Fendi. Saya lebih suka memanggilnya Fen.

‘Si Tomey’ memberitahu bahawa dia kemalangan antara motor dengan motor. Berdekatan simpang DKG 4 (Dewan Kuliah Gugusan 4). Saya yang sememangnya menaiki kereta ke kelas agak mengenali juga simpang tersebut. Tidaklah sesibuk mana, tapi mungkin nasibnya tidak baik hari itu.

Keadaan dia sedikit merisaukan, kerana luka dimukanya agak teruk, tangannya berbalut dan dia berada dalam keadaan ‘temporary memory lost’ tentang apa yang berlaku padanya ketika kemalangan. Semalam diberitahu bahawa dia di tahan di Hospital Sultanah Bahiyah. Tetapi dibenarkan pulang tidak lama selepas itu.

Semoga dirinya cepat sembuh. Saya tidak mahu, trajedi arwah Latif berulang lagi. Mintak dijauhkan.

Pesanan saya pada semua, terutama bagi sesiapa yang menaiki motor, berhati-hatilah di jalan raya. Kamu harus sentiasa ingat, jika berlaku kemalangan, nyawa kamu yang terancam, kerana kamu terdedah kepada impak yang kuat daripada kemalangan itu sendiri. Hargailah nyawa kita, ingatlah orang yang tersayang


*          *          *          *          *          *
Thanks to Mr. Google


Saya ada lagi satu info buat renungan bersama.

Baru tadi saya diberitahu bahawa kereta kawan ‘Si Tomey’ terbakar. Cubalah kamu bayangkan, kereta beliau yang berwarna kuning itu, yang mana ketika kejadian berada berdekatan parking di Unit keselamatan (Kerana semalam memang sudah rosak) itu terbakar.

Bahaya?! Teramat bahaya. Nasib baiklah, dia tidak memandu kereta tersebut. Moga dijauhkan segala musibah keatasnya. Amin. Alhamdulillah, api kebakaran tidak seteruk mana dan dapat dipadamkan dengan cepat sebelum merosakkan komponen-komponen kereta yang lain.

Setahu saya, kereta beliau rosak tidaklah banyak mana, tetapi tidak tahulah bagaimana pula kerosakan terbaru akibat daripada kebakaran tersebut.

Nasihat saya kepada kamu semua, selalulah perhatikan keadaan kereta sebelum menaikinya. Jika kamu tahu ada yang tidak betul, cepat-cepatlah perbaikinya. Semoga anda semua dijauhkan daripada musibah. Amin.
Free Signature Generator

www.tips-fb.com

5 VVIP Readers on "Kemalangan DKG4 dan Terbakar di UK!"

Anonymous said...[Reply to comment]

tu la hati2 la malang xberbau la....bile2 mase je Allah tu leh duge kite ....

Un Phat Lee on October 28, 2010 at 2:09 PM said...[Reply to comment]

ni yang buat gua rase takut nak bawak kete nih.haih

bidadarihijau on October 28, 2010 at 4:42 PM said...[Reply to comment]

fobia bab2 eksiden neh..moge baik2 saje lahhh

cik ciput on October 28, 2010 at 10:34 PM said...[Reply to comment]

sebagai penunggang motor, sy mmg berhati2 di jalan raya..kdg2 geram dengan pemandu2 lain, sengaja himpit penunggang motor mcm sy ni ke bahu jalan..huhu..mentang2 la sy ni perempuan..

Unknown on October 29, 2010 at 5:05 PM said...[Reply to comment]

@nadey

betul tue....hati2 selalu...orait!!


@Un Phat Lee

uishk...jgn takut. bawa kereta tak bahaya. cuma maintenance tu mesti betul. jangan kereta rosak, dibiarkan. bahaya.


@bidadarihijau

tulah, eksiden ni macam2kan. be carefull always...aiit!!


@cik ciput

huh!!! itu kurang elok nmnya....kesian kat cik ciput kna himpit. psst..next time, cik ciput tendang je motor dorg tue....eksyen sgt! kan...kan...huhu...

thanks all, for the comments. really appreaciate it! =>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal