Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Sunday, February 7, 2010

*T*U*R*T* In LoVe

Melodrama of aisyah ar at 2:02 PM
Kebelakangan ni, ramai org disekeliling aku mengalami masalah dalam perhubungan mereka. Mungkinkah aku yang terlalu bahagia? Atau? Aku yang tidak faham hujung pangkal sejarah mereka? Tetapi percayalah, aku lebih dari tahu tentang mereka yang mereka anggap aku tidak tahu menahu..

Dalam perhubungan ni ada 4 basic utama:

PERTAMA:

Trust - Kepercayaan!!!! Jikalau kamu GAGAL untuk mempercayai pasagan kamu, tinggalkan dia. Supaya kamu tak dicurangai dan dia tak disakiti. Abis cerita, tutup buku!!!
Kalu mmg hati dah sayang, maka kamu harus mencuba untuk mempercayai dia!!!!!!

KEDUA:

Understanding - Memahami!!!! Wahai kamu pasangan2 muda, (aku pun muda gak k), ssh sgt ke untuk kamu memahami si dia?? Dia sibuk? Biarkan dia. Dia penat, bagi dia rehat. Dia sedih, hiburkan dia. Dia pelupa, ingatkan dia. Dia ckp tak serupa bikin, tegurlah dia. Ssh sgt ker?? Apa yang kamu hendak malukan?? Bukankah kamu sayang sama sayang? Jikalau itu pun, kamu TAK MAMPU nak buat, putuskan shj hubungan ni. Dalam erti kata lain, kamu tidak bersedia untuk memahami org lain melainkan diri kamu.

Daripada kamu hendak pertahankan, tetapi asyik bergaduh dia tak faham kamu dan kamu pula mengungkit kesalahan dia, sampai bila nak jadi begini. Nasihat saya, it’s time to say bye2 to each other. Maybe you need someone like ‘Pak Turut’ as your partner. Persoalannya, mahukah anda? Pikirlah sendiri..

KETIGA:

Respect - Hormat!!!!!! Wahai kamu perempuan, jika pasangan kamu GAGAL menghormati kamu sebagai seorang wanita, tinggalkan dia. Begitu juga kamu wahai kaum Adam! Sukakah kamu dijerkah hadapan khalayak ramai? Diperlakukan seperti hamba? Dikikis duitnya hingga habis? Dihirup madu, sepah dibuang? Ini bukan manusia namanya ya..kamu namakanlah sendiri.

Maka, hormatilah pasangan anda. Agar dia berbangga dengan anda.

KEEMPAT:

Tolerance - Toleransi!!!! Selalunya, ramai pasanganh GAGAL dalam bab ni. Toleransi disini bukan sahaja merangkumi aspek zahiriah, tetapi juga batiniah (Zahir dan Batin da…) Jangan terlalu pentingkan diri sehingga menyakitkan hati si dia. Keegoanmu tidak akan memberikanmu apa2 melainkan kesakitan hati dan kekecewaan. Tolak ansur satu sama lain. Hari ni dia susah, kamu bantu dia. Percayalah, hari lain dia pasti akan bantu kamu sehabis boleh! Dan silap besarlah kamu jika hal sebegini diungkit2 ketika bergaduh!

Inilah empat perkara yang aku selalu pegang selama menjalin perhubungan dengan ‘Si Tomey’. Percayalah, ada ketika aku menjadi sgt dingin dan sgt rapuh, tetapi ‘Si Tomey’ tidak pula memaksa aku untuk bercerita, malah dia beri aku masa dan ruang utk aku tenangkan diri.

(Tidak memaksa! Beri masa dan Ruang!)

Ada ketikanya juga kekurangan “Si Tomey” membuatkan aku marah pada dia, tapi aku cepat2 muhasabah diri kerana diriku ini terlalu banyak lagi kekurangannya.

(Nobody Perfect!! Muhasabah diri)

Ada ketika aku terlalu sibuk hingga tiada masa untuk ‘Si Tomey” tetapi tetap “Si Tomey” memahami aku, malah dia beri aku kata semangat untuk aku siapkan kerja2 ku. Begitu juga aku, ketika “Si Tomey” sibuk, aku pasti tidak akan mengganggunya. Sebolehnya, aku nak dia focus pd kerja dia, dan rehat secukupnya. Aku tak kisah kalau dia tak mesej aku, kerana aku tahu, dia tentu penat setelah sibuk dgn kerjanya dan paginya mesti dia akan mesej ‘Gud Morning’. Sudah cukup untuk buatkan aku gembira sepanjang hari tue.

(Dia sibuk? Beri dia semangat buat kerja betul2. Biarkan dia rehat, fahamilah bahawa dia manusia dan bukannye robot, dia tentu penat setelah seharian menyiapkan kerjanya, sekali sekala, letakkan diri kita di tempatnya. Cover silap tak mesej dgn ucapan ‘gud morning’. Simple msg je kan, tapi blh buatkan pasangan anda tersenyum sampai ke malam-yelah, bgn2 pagi dah ada org igt kat kita, mstilah heppy!!)

Aku akui, dalam perhubungan ni byk ups n down nyer. Cuma kita sahaja yang boleh menentukan sejauh mana perhubungan itu blh pergi. Jikalau anda dalam perhubungan kerja asyik nk mengubah dia ajer, sshlah. Terimalah dia seadanya. PERCAYAKAN dia, FAHAMI dia, HORMATI dia, TOLERANSI antara satu sama lain kerana kelak, dia juga akan menjadi ketua keluarga @ penyeri hidup kita.

Jika, kamu Berjaya kekalkan 4 perkara ni, percayalah perasaan cinta kamu pada si dia tidak lagi berbelah bahagi, malahan sepenuh hati!

Jika kamu gagal capai 4 perkara ni, cuba berbalik pada perkara ke-dua. Jika tetap
gagal, maka tamatkanlah hubungan tersebut. Carilah org lain yang dapat memahami kamu lebih baik dari dia.

Sekian, bebelan dari saya!
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

8 VVIP Readers on "*T*U*R*T* In LoVe"

jee yunus on February 7, 2010 at 4:27 PM said...[Reply to comment]

ye..sy sgt setuju..lg satu..jgn terlalu mengongkong...msing2 ader life masing2....as long as tidak melampui batas..hehehehe...

pink addicted on February 7, 2010 at 4:50 PM said...[Reply to comment]

uit2 stuju gle
tp skg mmg cam zaman org mngalami masalah dalam hub
n ur tips mmg sgt2 berguna
=)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ on February 7, 2010 at 8:26 PM said...[Reply to comment]

nasiahat yang baek la geng...
hehehehe...

DIVA said...[Reply to comment]

angah!!! wa insaf seketika..... wa syg lu!!! ^_^

Aisyah AR on February 8, 2010 at 12:59 AM said...[Reply to comment]

Aisyah AR to jee yunus

Hai Jee!!!
Btol!!! jgn mengonggkong!!!baik girl atau boy mmg tak ske dikongkong....mesti saling percaya antara satu sama lain.

basic tue!!
huhu..

Aisyah AR on February 8, 2010 at 1:00 AM said...[Reply to comment]

Aisyah AR to pink addicted

Olla k.maryam...
thanks for reading it..
i'm glad!!
:-)

Aisyah AR on February 8, 2010 at 1:01 AM said...[Reply to comment]

Aisyah AR to ♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

hehe....hope it help...
thanks!!!!
:-)

Aisyah AR on February 8, 2010 at 1:03 AM said...[Reply to comment]

Aisyah AR to DIVA

haaa....ang ni mmg selalu nk kna bebel...
hahhahah!!!
u know i owez love you sis...
n i will NEVER TIRED bebel kt lu smpi telinga lu darah2!!! muahahahah!!
muaaaahhh!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal