Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Tuesday, May 12, 2009

AKU P.u.A.s h.A.t.I

Melodrama of Unknown at 12:31 AM

Ok...entry aku kali ni aku nak cter pasal apa yang aku buat sepanjang ari semalam (11/5).

Oleh kerana aku keboringan tahap dewa kat UUM ni (x blk JB coz aku join masum), semalam aku join la member aku Wak pergi ke Matrikulasi Changlun berniaga (kami tolong kedai UUM). Ari tu pendaftaran budak2 matrik. Kami gerak dalam pukul 6am (nak elak jam). Dalam 2 buah kereta juga, 4 lelaki (Wak a.k.a manager, Dan, Asward n Amran) dan 4 girls (Aisyah, K.Ayu, Zura dan Fad). Sampai kat sne, kami dipecah 2 group (Aku, Zura, Wak n Amran) jaga gerai peralatan manakala (K.Ayu, Fad, Asward n Dan) jaga gerai makanan.

Ok...aku nak korg jelas, Tokey kedai tu ada 3 org. Aku x tau nama so, aku refer Tokey Utama (Tokey), adik tokey (Spy) and kawan adik tokey (Budak Muda – BM sebab dia 19 tahun baru tp nmpk mcm 25 thn!!).

Pada mulanya tu, aku mmg sgt panas ati coz Tokey tu asyik dok perli aku n Zura!!! (Whateverla).

Cuba korg bayangkan eh...masa tu, aku tgh lapang so aku tanya Tokey nak buat apa, dia jawab:

“Tak pa, rehat dlu kenal2 barang...”

Aku pun sabar je la g borak ngan Zura kat depan gerai tu. Pastu tetiba Tokey panggil aku n Zura:

“Dik, tolong abg (BM) kat blakang tu, cepat sikit kerja...”

Sekali lagi, aku n Zura pun ikutkan je la. Tadi suwo kenal barang, pastu cakap camtu pula. Settle sume tu, aku n zura kembali ke bahagian depan gerai, n Tokey suwo lelaki g breakfast dlu. Aku rilek lagi sambil susun2 barang. Then ‘Si Tomey ‘ call wat aku epy!! Epy!! Abis call tu Zura datang kat aku, dia tanya aku dgr x Tokey kata apa, aku geleng. Zura pun kata:

“Abg tu perli kata, kat sini x da line tepon. Dia x bg men enset ar tue....”

Pergh.....aku gelak jer....padahal dalam ati ni.. “ko mmg nak MATI!!!! Bieeeeee....huhuuu”

Pastu da, adalah parents yang datang tgk2 barang, aku pun nak start promote la, then aku Tanya Tokey harga barang2, ada patut dia kata:

“X pa lagi, dorg nak tgk2 barang dulu....”

Aku malu la weiiii...ok...as you said. Mood aku mmg dah ranap dah time tu...tp still act cool la kan...then cuba bayangkan ar, bila customer dtg, tnya harga aku pun refer la tokey...tokey cakap ar harga tikar tu RM12. Then customer tak beli pun, just survey harga and ble customer tu bla je, aku kna perli lagi...

“Hafal la harga Dik....kan senang...g hafal harga...”

“Wehhhhh!!!!! Tadi aku nak hafal, ko cakap customer nak berkenalan ngn barang2....skang ni ko nak ngomel pula!!!! NAK MATI LA!!!!!” aku bermonolog jer. Tapi Zura dah boleh baca air muka aku tu. Aku just bagi signal mata je kat Wak, dia pun tau aku da tak kenan kat Tokey tu. Then, bru Tokey suro girls g makan, aku nak blah jer dia kata:

“Makan cepat ckit ya dik....”

Aku hanya mampu mendgr je la....sampai je dekat K. Ayu n Fad, apa lagi, aku n Zura pun start la mory abis2an!!!! Geram gler!!!! Agak lama ar, aku lepak makan....(ngumpat igt kejap ker??) hahah!! Then ble aku back to bisness, Tokey tu terus cakap:

“Igatkan tadi tersilap masuk gerai.....”

Aduhhhh...pedasnyer!!! Aku just diam je sambil susun tikar. Aku ngomel2 kat Zura, aku kata aku dtg nak fun jer, so, aku nak hv fun tol2, x nak bg Tokey ni rosakkan agenda utama aku ngan mulut laser dia tuh. Aku pun buka sume tali yang ikat tikar tu ngan pisau, then aku dgr Spy tu cakap kat tokey:

“Tu, dia buka sume tu, x pa ka??” kata Spy..
“Tak pa...tak pa....”jawab Tokey.

Aku stop dari buka tali tu, Ok...aku mmg nak ilang mood dah ni. So, aku n Zura start mengumpat depan dorg tapi kami bg label kat dorag tu macam spy, tokey, BM, and C (line clear).

Then, aku pun decided nak wat cara aku, n malas nak jadi baik dah. Aku pun start ar promote barang (My specialty). Ramailah customer dtg...(X katala sebab aku, tapi sebab brg2 kat gerai aku tu satu keperluan....). Then ble aku start busy, barulah aku fun!!! Aku n Zura masing2 ngn cara promote masing2. Si Zura tu nak layan adik2 encem jer....aku sume aku taram....dari mak cik, pak cik, nenek, adik, abang, sampailah budak2 kecik aku taram!! Wahahahhaha!!! Puas ati aku. hiang boring aku selama beberapa hari kat UUM (Since Si Tomey balik)...

Fuhhhh!!! Mmg penat tol!! Tak menang tangan!!! Wak n Amran dok jual Pau!! wawwaaw!!! Tu lagi la lawak!! Ngan hon dia lagi...hahahha!!! (Dorg pun kna sound ngan tokey...”Sekali tegur, sekali tu la bunyi (hon)” Lawakla!! Aku penat dah nak gelak!! Wak plak tu, boleh gak layan aku n Zura ngumpat Tokey!! Ahahahha!!

Sebab kami ni mmg expert, so bisnes dorg agak baguz n tokey plan nak buka sampai malam. Then Wak x setuju coz esoknya nnt kami ada taklimat MASUM. So, kami sebulat suara setuju nak balik. Untungnya, Gaji kami dinaikkan. Walau x seberapa, tapi FUN!!! Tu je agenda aku join, wanna have fun!!!!

p/s: Still miss ‘Si Tomey’...apalah cikgu k’sygn tu buat...hmmm.... www.tips-fb.com

4 VVIP Readers on "AKU P.u.A.s h.A.t.I"

farinajaafar on May 14, 2009 at 1:57 AM said...[Reply to comment]

ui danger gila bos korg tu..
klu kena kat aku..dah lama aku buang barang2 diorg tu dlm sungai..bg buaya beli..hahaha..
join masum ka?..

Unknown on May 14, 2009 at 2:04 AM said...[Reply to comment]

hahhhahaha.....
btol!! btol!!!
seb baik maintain cool!
wahahaha!!!
yup!! yup!!
join masum...
saje cari duit walau x seberapa...
hahahha!!!

epy holiday!!!
senpai!!
huhuuu...

farinajaafar on May 18, 2009 at 11:22 PM said...[Reply to comment]

epy oliday too..
hehe..
join jadi atlit ka tuk masum ni?..
atau sukarelawan?..

orange.itu.jingga. on May 28, 2009 at 9:30 PM said...[Reply to comment]

hahahaha..
mmg x leh lupe aku...
aku mls la nk g kdai dia..
kt mall 2....biar padan muka dia..
hahahha...
mmg aku gelak terbahak2 bce cte nih...
kekkekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal