Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Friday, August 7, 2009

Doktor Aisyah

Melodrama of Unknown at 4:28 PM

So semalam...masa aku tgh bahagia study kay library dgn ‘Si Tomey’, aku dapat satu panggilan dari bdk2 blok aku kata kawan dia sakit, dari tadi asyik muntah2 dan badan dia panas.

So aku pun cakap, ok tak pa...nanti k.aisyah cuba dapatkan Fello yang bertugas. Aku pun, usaha la contact fello nak beritahu ada budak sakit. Dah memasing pula ‘outstation’, ‘Si Tomey’ suruh aku bawa bdk tu g PKU (Pusat Kesihatan Universiti).

Sampai kat sana, doctor check dan kami diberi ‘mask’ . Kami pun poyo2 pakailah. Sambil tunggu diluar unit kecemasan PKU tu, tetiba diktor tu pun kuar kata mereka terpaksa refer kes bdk aku tu pergi ke Hospital Kangar. Sebabkan, suhu bdk aku tu cecah 40 darjah, dan pernafasannya tak seimbang.

So dgn kelam kabutnya, kami terus bergegas ke Hospital Kangar kononnya nak membontoti ambulance yang bawa bdk aku tu la. Hahahahha!! (Tapi laju tol ambulance macam hape tah...tak terkejar aku ni weh...) Dahlah Hospt kangar pun aku tak tahu weh!!! Terjah jer la....

Sampai kat Kangar, aku terpaksa minta bantuan kawanku Ariff bertanya Hospital Kangar dimana. Dia yg sememangnya pakar ttg jalan disekitar Kangar tu pun bagilah direction baik punya!! (Thanks Ariff!!!)

Pergh!!!! Sesak gler unit kecemasan Hospital Kangar. Dgn orang yg demam lah...orang yg accident lagi. Seb baik kes bdk aku ni kes emergency. (Pdhal, time tu bru pukul 1am lebih)

Disebabkan tempat di hospital yg terhad, mereka tak mampu nak kuarantin bdk aku di wad sana. Mereka suruh aku kuarantinkan bdk aku tu kat bilik dia selama 3 hari. (Giler tol la...). Tapia pa pun, aku tak leh ar lepas tangan an.

Tak pa...kuarantin dBoldalam bilik pun, dalam bilik lah. Nanti terpaksalah roommate dia tumpang bilik member an.

Balik tu, aku pesan apa yang patut pada kawan dia. Dan kalau keadaan makin teruk cepat2 bagitau aku.

Aku yg dr ptg tak sempat nk mkn, jd lapar gler. So, beli ar Maggie cup ngan Miera kat University Inn punya koperasi. Lepas makan tu, mandi then dah tak ingat ble masa pula aku tertido dgn lappy terbuka and all....

Tapi yg pasti masa aku balik dr kangar tu dah pukul 2.30am.

p/s: lawak ble aku terigt pak cik UK (Unit Keselamatan) soal kami kenapa kat belakng kereta tu ada sampai 5 org. (kancil limit dia 3 org jer....). bila aku bebel psl ambulance tinggal kitaorg and all dia pun tak larat dgr. Hahaaaaahahaaa!! Thanks pak cik UK yg concern!!
www.tips-fb.com

4 VVIP Readers on "Doktor Aisyah"

arif / bear on August 7, 2009 at 7:47 PM said...[Reply to comment]

oit.... arif satu f jer la.. bukan 2. memandai jerr... hahahaha.. nama pun ambulance ngah emergency memg la pecut laju. tapi agak funny la. perlis yg kecik nie pun leh sesat eh? ahhahaaha :P

Adderly Shaharudin on August 10, 2009 at 7:27 AM said...[Reply to comment]

u + mask = cuteness :)

Unknown on August 17, 2009 at 12:35 PM said...[Reply to comment]

Aisyah AR to aRif/bear

ooopsss...
sorry arif...
i corrected it back ya!!
ye lar.....
mmg perlis tu kecik...
tp tak selalu lepak dlm kangar tue...
hahhaha!!
thanks ya...for da direction...

Unknown on August 17, 2009 at 12:36 PM said...[Reply to comment]

Aisyah AR to Adderly Shaharudin

hahhahah!!!
you being funny as owez addy!!
hahah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal