Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Thursday, June 4, 2009

Broadband + Camera Digital

Melodrama of Unknown at 9:01 PM
Aku nak citer ckit ar apa jadi ari ni b4 aku g jog ok!! Mula2, pagi tue, aku bgn tdo jer trus terbau nasi lemak!!! Waaaarghhh!!! Aku rindu nasi lemak umi!!! Umi, I LOVE YOU!!! Pastu, semangat nak makan punya pasal aku bgn awal then trus mand n ngadap n.lemak umiku...sedapnyer!!!

Pastu, aku pun masuk bilik Along...then buka pintu jer dia terus tanya, aku free tak hari ni. Dah tentu aku x di benarkan buat part-time jab oleh pak razak...So, of course I'm free 24 hour per 7 days!!! Hahahah....So, along minta aku tolong bayarkan broadband dia n minta aku tlg tanyakan kenapa broadband dia slow. Huhuuu..aku ok aja.

Pastu, tgh aku text ngan 'Si Tomey' umi suruh aku tlg bw camera g kedai kat angsana. Camera aku tue prob camna ntah. Bila aku charge n on dia kata Bateri empty. Padahal aku baru je charge kot. Memandangkan aku nak gne camera tu utk holiday aku nanti, so aku pun pikir baik bw g kedai suruh expert tgkkan. Hahahha!!!

So, dalam pukul 1.30pm aku pun mula bersiap. Memandangkan umi kerja pukul 3pm n aku nak pakai kereta so aku knalah anta umi g keje. Tak nak terlambat, nanti umi marah pula. So, aku siap awal, then sementara tunggu umi, aku pun snap pics byk2. Hahaha!!! Tgu punya tgu...last2 umi kata dia bawa kete g keje. Baru aku perasan, ada 2 kete kot kat umah. Waaaaarrrggghhhh!!! Aku igt along bawa kete satu lagi...."UMI!!!! NAPE TAK CKP AWAL2...." Lama tue aku tunggu. Tapi tak pa.

Then, aku pun kuar la. Plan aku nak settle hal broadband along dulu then baru camera, coz celcom centre tu ikut office hour. Sampai aku kat stesen minyak caltex aku pun isi minyak RM50 (di sponsor oleh umiku..)Bila aku nak gerak, baru aku perasan yang beg camera aku tertinggal!!! Arrrgggghhh!!!!! Aku pun patah balik.

Then, after amik beg camera, aku pun gerak g celcom centre. Hampir nak sampai, along pun call. Dia pesan suruh aku bawa modem broadband dia sekali, suruh check terus! Huh?? Modem bukan pada along ka??? Napelah x cakap awal2....Hahahahha!!! Sekali lagi, aku patah balik umah, kali ni amik modem pula. Adik aku mamat dah pelik tgk aku ulang alik amik barang. Haih....

Then settle amik modem, aku bergegas ke celcom centre. (Sebenarnya, aku bukannya igt jalan nak ke celcom centre tue, main ingat2 lupa jer...tapi ada hikmahnya aku tertinggal modem. Coz jalan yang aku g before tu salah!!! Waahhahaha!!!)
So, aku telefon abuya, tanya dia...barulah aku igt balik tempat tue. Heheee...

Sampai kat celcom centre, aku terus uruskan hal broadband along. Menurut mereka, sebab line along slow coz along dah guna melebihi 5G. Rupanya broadband along ada limited usage la...5G per month...kalu lebih dari 5G, speed dia akan turun jadi 128mb even alongnyer speed pakej paling tinggi. (broadband aku, unlimited usage..huhuu..)

Aku pun anta report kat along bout her broadband thing, then dia blh tnya aku mcm2 seperti aku ni agent celcom. haih...jijah..jijah....

p/s: Along, lain kali ajak angah kalu nak bli menda camni...huhuuu..senang ckit angah debat klu ada prob...ni...angah x tau apa2 syg...huhuuu

So, skang ni kna settle camera pula....sampai jer aku kat angsana tu, aku terus naik ke level 1 tempat aku n umi beli camera tue. Aku pun mulakan aduan aku ttg bateri camera tue. So, untie tu pun mulakan experiment dia mula2 try tgk camera ok ke tak, dia gne bateri dia masuk dalam camera aku tue...(seb baik camera aku sihat walafiat)!! so, untie tu ckp, sama ada camera or charger bateri ni rsk. then dia bwk kuar charger dia charge bateri aku, and amik charger aku charge bateri dia yang empty. Results dia, charger aku yang rosak. aku tnya mcm mn warranty?? dia kata, warranty ni utk camera saja, tak termasuk bateri... aku pun...huh??? Itu macam ka?? Susah la gini, ini bateri pakai pun tak sampai setahun sudah rosak. Charger ok..so, salah kamulah bateri tak baik....Arrrggghhh!!!! So, nak tak nak...kena beli charger baru. Abis duit aku RM140!!! Wahahah!!! Pak Razak.....get ready ya...claim..huhu..
So, aku pun terus anta report kat umi aku. so, umi aku pula buat macam la aku ni tokey kedai tu dok tnya warranty nape tak termasuk bateri...haih....pening pale ni ha....cik nab...cik nab...

p/s: umi, len kali jgn bg Dik Lah pinjam camera...rosak camni kan sakit ati jer...huhuuu...

Itulah ceritanya. Aku balik umah...salin baju pakai baju jogging, uda nak ikut, aku pun angkut sekali n then, amik yati terus...
huhuuuuu...macam2...

p/s: at least, ada juga kerja aku hari ni...hahahhaah!!!
www.tips-fb.com

4 VVIP Readers on "Broadband + Camera Digital"

Vee Violet on June 5, 2009 at 3:11 PM said...[Reply to comment]

Aisyah... aisyah nie cantik la....
=)
ikhlas...

Unknown on June 6, 2009 at 11:52 AM said...[Reply to comment]

owh....vee.....
thanks gurl....
apreciate it...
bukan senang nak kna puji ikhlas nie...
huhuuu...
vee...
vee pun cantik juga...
sungguh...ikhlas...
tc gurl!!!!!

Adderly Shaharudin on June 7, 2009 at 3:49 PM said...[Reply to comment]

haha mcm2 happen ey.. :p

and yeah, you do look stunning in the pic ;)

Unknown on June 7, 2009 at 6:11 PM said...[Reply to comment]

huhuuuu...
i'm a posing queen!!
hahahah!!!
padahal biasa jer...
ghee~
thanks addy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal