Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Thursday, November 11, 2010

Beza Perempuan dan Betina

Melodrama of aisyah ar at 1:16 PM
“Perempuan itu manusia, Betina tu binatang macam ‘biawak’..hahhaha!!”
“Pompuan tu ore, tino tu nate macam ‘dugong’….hahhahahahha!!!”
“Perempuan tu-berguna, betina tu-yang tak guna….hmmmm”
Baiklah, disini izinkan aku menyentuh sedikit isu sensitip. Iaitu 
"Si Gemuk tak sedar diri"
Maaf kepada kamu terutama wanita-wanita yang berbadan gempal diluar sana, tiada niat mahu menghina apatah lagi memalukan sesiapa. Ini hanya ikhtibar dan pendapat dari aku yang yang bukan siapa-siapa.

Aku cuma tidak faham dengan mereka ini:

Mereka sudahlah berbadan besar, gempal senang cerita obesity lah. Itu tak salah. Apa yang salahnya ialah, sudahlah begitu, dipakainya pula baju2 yang sendat2. Habis semua babad2 dia yang berketul2 tu tersembol keluar. Aku yang tengok ni pun rasa segan. Ini aku yang tengok, kalau lelaki2 sejati yang tengok, menggeleng dorang. Kalau lelaki2 gatal yang tengok, abis satu lagi kes rogol masuk berita. Haih…salah siapa? Sendiri pikir, sendiri nilailah.

Paling aku kurang berkenan sangat, sudahlah kau itu bertudung bagai, ya!! Aku sedar diri, aku tak bertudung, tapi, jika aku yang tidak bertudung ni boleh jaga pemakaian aku, kenapa pula tidak kau? Kau sedar tak kau bukan lagi kurus macam dulu? Sedar tak dulu saiz kau M, sekarang ni saiz kau XXXL? Sedar tak?

Dah tue, kenapa pakai baju ketat bagai, sampai babad2 kau pun aku boleh kira ada berapa lapis. Tali bra kau pun aku blh tahu, senget ke tak. Tolonglah. Setidaknya, hormatilah dirimu yang bertudung itu. Sebab tu lah orang ramai pakat kata:
“Alah, kau ingat yang bertudung tu baik sangat ke? Dorang tu lagi senang dapatlah, dari yang kepala togel nie..”
So, berhentilah memburukkan lagi imej yang sudah dicemari. Aku sedar diri, sebab itu aku buat entry ni. Bila aku suarakan hal ni pada Abuya, abuya kata:
“Kak, yang penting awak kena ingat, setidaknya tanggungjawab dia dalam bertudung dia dah penuhi, harap awak pun samalah…”
Aku diam membisu. Aku masih lagi dalam persediaan untuk berubah kearah itu. Bila aku benar-benar bersedia, aku akan pastikan diriku ketika itu, tidak langsung tergolong di dalam kategori itu.
Free Signature Generator
Share www.tips-fb.com

20 VVIP Readers on "Beza Perempuan dan Betina"

Siti Fatimah A. Razak on November 11, 2010 at 3:44 PM said...[Reply to comment]

huhuuh adakah ini kes gua posing dengan b***d penuh di shoppig complex shah alm hari itu?? oh tidak!!!!!!!!!!!!!!

aLya on November 11, 2010 at 4:09 PM said...[Reply to comment]

xpe aisyah..slow2..hehehe
alya doakan gak aisyah kearah yg diarapkan ..ngeeee

siti faridah harun (nama penuh tu) on November 11, 2010 at 8:22 PM said...[Reply to comment]

alhmdulillah,, at least ade jugak feel x suke pade bende2 tu ,, slow2 kak,, suatu hari nnti ,, insyaAllah kata2 abuya akak betul2 akak aplikasikan,, peace !! ^_^

Amoi Muncheet on November 11, 2010 at 10:54 PM said...[Reply to comment]

:)

Huhuhu..

Aisya,
mungkin dye nampak dye kurus kut. Tu yang pakai baju melekat.

Amoi yang chubbey neh pon malu nak pakai baju atas bumper and ketat..
Macam nak terkeluar lemak.

Tapi kalau nampak gadis gadis manis gebu dan montel berpakaian sendat... Aduuhhh~!!

Larrii..~

Amoi yang maluu kutt...

Rashid on November 12, 2010 at 1:00 AM said...[Reply to comment]

alamak!! eeeeee ngerinya ..

Seindah Bicara 2 on November 12, 2010 at 2:18 AM said...[Reply to comment]

"Si Gemuk tak sedar diri"
rmai je gurlz yg jenis gini.. huhu, cube bygkn, klw guyz yg gemok cm aku ni, pkai baju sendat, pastu bajet tough.. x kne rse nk sekeh.. terbonjol2 lemak ni ha.. huhu, so.. same la jgk klw gurlz yg wat gini.. huhu, jadi gemok tu x salah.. tp klw prasan kurus tu, aku rse x ptot la.. isk2

miss asnida hani on November 12, 2010 at 3:14 AM said...[Reply to comment]

hahahhahahahhhaa..lek2 luuuuuuuuuuu~ xtgk lgi org kat us ni..org us da la gemok2 pastu pakai baju mesti x cukup kain.. mengucap je tgk.. lame2 da biase da... cume dorg x pakai tudung la..

Aisyah AR on November 12, 2010 at 3:22 AM said...[Reply to comment]

@Siti Fatimah A.Razak

uder!!!! bukanlah...tak da kna mengena awk pun yang...ur just fine!! my sis all kan reti berpakaian. huhu....syukur!!! syukur!! love u!

Aisyah AR on November 12, 2010 at 3:23 AM said...[Reply to comment]

@Alya

hai dear....thanks alya...support yg mcm nilah diperlukan!!! insyaallah akan dipercepatkan. amin.....

Aisyah AR on November 12, 2010 at 3:24 AM said...[Reply to comment]

@Siti faridah
huhuuu..thanks ida. niat baik, harap dipermudahkan. amin...

Aisyah AR on November 12, 2010 at 3:26 AM said...[Reply to comment]

@Amoi Muncheet
yank!!! betooollll!! kita mmg sependapatlah...hahahhahha!!!!

res ipsa liquitor on November 12, 2010 at 3:34 AM said...[Reply to comment]

sy xleh komen..huhu..so sy nyebok cni..hehe.. owg uum kt jugak upenye

Aisyah AR on November 12, 2010 at 4:10 AM said...[Reply to comment]

@Rashid

hahhah!! tu lah...kita tgk pun jd ngeri kan...haa..

kan dah terkeluar eeeee dia tue!! haaa..

Aisyah AR on November 12, 2010 at 4:12 AM said...[Reply to comment]

@Seindah Bicara 2

exactly!!!! gemuk mmg tak salah. tp tu lah....mereka pasan mereka still kurus. perasan itu pun tak salah, tp bila di aplikasikan dlm pemakaian jadi...haih...ssh nk kata lah....rasa annoy sgt. nplah pompuan kita ramai mcm ni...haih...(persepsi sebelah pihak je lah...)

Aisyah AR on November 12, 2010 at 4:16 AM said...[Reply to comment]

@miss asnida hani
yank, yg tak bertudung tu tak delah nk amik kisah sgt, tp mereka yg bertudung ni. ishk...tk kata ak ni baik sgt,tp lihatkan mereka, ak pula naik geram! org mcm dorg ni menaburkan lagi 'garam atas luka' imej wanita bertudung. hmm..

Aisyah AR on November 12, 2010 at 4:17 AM said...[Reply to comment]

@res ipsa liquitor
yank!! uum juga ya..huhu...good lucj final ya...gambatee!!! ghee~

fara on November 12, 2010 at 4:17 PM said...[Reply to comment]

kubur masing2 aisyah.
brani wat brani tanggung.
ye idak? hehe :P

Anonymous said...[Reply to comment]

orang tak bertudung dan kurus pun kena gak pakai sopan2 dik oiiiii ...kes rogol ni tak tunggu gemuk pakai sendat...tak kira kurus ke gemuk ke kalau pakai ketat dan seksi dua2 nampak huduh.....haram tetap haram

Aisyah AR on November 13, 2010 at 10:19 AM said...[Reply to comment]

@fara
betul2....tp jangan sampai tiada yang kisah nnt. masing2 nk jaga kubur sendiri.yang silap makin berleluasa, tiada yang tegur. porak peranda komuniti. huhuu....

Aisyah AR on November 13, 2010 at 10:23 AM said...[Reply to comment]

@Anon
walaupun sy tak ske terima comment tanpa identiti a.k.a anon. tp tak pe lah. anon pun anon lah.

sebab tu lah, pembawaan diri itu penting. ye tak anon. huhuhu...tak pe lah. masing2 dgn penilaian tersendiri. huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal