Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Monday, November 29, 2010

Lecturer Miang!

Melodrama of Unknown at 2:11 PM
Aku mulakan perbualan..
“Hey Babe!!! How’s life??”
“Never Been Worst!!”
“Uitt….np weh…cter arr…”
“Lect ak miang nok!!!”
“Huhuuuuu….biasalah…..mst lect muda nie….tak pun lect yg bru pas cerai…”
“Btul weh!!!! Mn ko tau..”
“Aku pernah kena la!!! Seram sejuk ak dibuatnya…”
Ha……itu antara perbualan ak ngan member lama aku tuh. Korang pernah tak berdepan dgn lecturer miang camni?? Apa yang korang buat bila dia start cari akal nk ajak korang keluar bagai?

Aku pernah satu hari nak pergi jumpa lecturer aku tue. Niat aku baik, aku nak Tanya dia performance aku jer. Ak nk beritahu dia pasal Group Assgmt tu, ak nk buat individual coz ak tak da group (Again..) sebab subjek ni nnt nk kna present. Aku tak nak lah nnt dia terkejut pulak, bila aku keluar present sorg2 aku.

Berdasarkan pengalaman aku ngan lecturer subjek course aku, dia kata
“If you have problem, let ur lecturer know about it, if you don’t have a group, let them know, we can figure it out, at least I can give u group”
Aku pun, apply pada lecture aku yg ini. Jujurlah, dia mmg ada rupa!! Lecturer muda la katakan. Payahnyer nak cari bilik dia. Bilik dia kat FTM (Fakulti Teknologi Maklumat)!!! Antara Fakulti yg berbelit2 dan terasing dr fakulti2 yg lain.Gagah cari jugak, akhirnya jumpa juga bilik dia. Aku ketuk, dia panggil masuk. Aku pun start bincang beberapa perkara ngan dia, especially talking bout my performance. Pastu tiba2 dia tanya
“Apa target kamu utk subjek ni”
“Saya mengharapkan lulus, tp tgk lah usaha sy….sy akan cuba buat yg terbaik”
“Kalau sy bagi kamu A, Kamu tak nak?”
“Wah…..itu atas pertimbangan encik lah….sy usaha selagi mampu…”
“Kalau sy dah tolong kamu ni, kamu kna keluar ngan sy ni….”
Aku terdiam jap. Time ni hanya tuhan jer yg tahu apa persaan aku. Janganlah jadi yang bukan2. Niat aku baik, nak jumpa lect bincangkan performance aku.
“Hahahhahahhaaah….” Aku mampu gelak bodoh jer lah.
Tapi dia paksa2. Aku igtkan dia Cuma main2, tp dia mmg betul2 serius!!! Siap nk ajak aku g Penang bagai. Pergi sana nak buat apa, aku mula pikir yg tak elok. Jangan disebabkan ak ni, bukan org utara, free hair dan make-up bagai, dia nak assume ak ni so-sial, dia nk assume ak ni senang dapat.


Apa dia igt dgn bagi aku A buta camtue, dia layak nak mintak yang bukan2. Apa dia igt ni barat ker, U want a great score, u sleep with me first!!


Dia sudah silaaapppp….


Pastu, dia buka pula cter dalaman dia kat aku, kata dia baru pas cerai lah…itulah. Maybe org yg baru pas cerai ni, selalunya gersang kot….huahuahuahua…pengajaran!!


Pastu, ak buktikan pada dia yang ak ni bukan calang2 orang dgn hasil kerja aku dan presentation!! Nganga mulut dia. Biar dia tahu, aku ni Cuma reti Usaha jer utk dptkan apa aku nak, bukan nyer menadah tgn menunggu ihsan org, menggadai diri.


Bagi kamu yg in future terjumpa lect macm ni, ni tips aku utk atasi mereka:

1.Bila dia minta no tel kamu, kamu berhak utk tak bg. Klu kamu nk lepas time tue, kamu bg jer no tel ayah kamu or mak kamu or kakak kamu yg mcm singa tue!!


2.Kalau dia mula bertanyakan hal2 peribadi macam kamu dah ada boy ke tak, kamu kata jer kamu tunangan org. Mmg dia akan kata, tunang jer baru belum nikah. Tpi bila kita kata kita isteri org, lagi dia naik bulu!!!


3.Bila dia kata dia nk tolong kamu, kamu kata jer
“Terima kasihlah Tuan, hanya tuhan saje dpt balas jasa baik Tuan. Moga Tuan murah rezeki, bantu orang yg dlm kesusahan”
4.Bila dia dah start nak ajak kamu keluar, kamu pandai2 dalih!!! Jangan terima!!! Kamu yg ssh nnt. Huhuu….ataupun, kamu kata
“Sy ni takleh jalan jauh Tuan, sy ada Asma…”
“Sy tak boleh seronok sgt, jalan2 sane sini, sebab sy bila teruja sgt, sawan babi sy dtg…”
5.Bila dia start buka cter sedih dia, kamu dgr jerlah. Angguk geleng byk kali. Sampai dia bosan.

6.Bila ada org call dia, time tu kamu mintak diri utk keluar!!! Pastue, keluar cepat2!!!!! Zasssss!!!

So, berhati-hatilah sentiasa. Mana2 pun ada jer masalah. Yang penting, kita pandai atasinya dgn cara professional!!!

p/s: Jangan kau yg menggatal ngan lecturer tu sudah!! Tak dpt dek nk nolong eh!!
Free Signature Generator
Share www.tips-fb.com

13 VVIP Readers on "Lecturer Miang!"

hans on November 29, 2010 at 2:32 PM said...[Reply to comment]

lecture muda okay lagi
ini kawan aku kena lecturer umur 40 lebih
gila gatal lecture tu
dah lah botak diorang kata
gagagaga

P/S : Alhamdulillah! 1st Time Traffic Blog Nih Banyak Macam Nih!

P/S : Followers Blog Tu Banyak! Komen Beratus - Ratus! Tapi Apa Yang Hebatnya Blog Tu?

fifianggun on November 29, 2010 at 2:35 PM said...[Reply to comment]

haha..amik batang ubi pukoi seklai kat badan lec tu,,

cik shabah on November 29, 2010 at 2:42 PM said...[Reply to comment]

keh keh keh.macam2 jenis orang kan skg ni?smpaikan lecture pun bole buat prangai camtu ;)

http://inizonsaya.blogspot.com/2010/11/this-this-this-love.html

Qib on November 29, 2010 at 2:44 PM said...[Reply to comment]

gatal la. nak nak dengan anak murid cun camni.. ^^

Aujinz on November 29, 2010 at 4:40 PM said...[Reply to comment]

aaaaa..
takde plak lecturer miang..


koh koh koh..

[..ko jantan ngok..sape nak miang ngan ko...]

aiyyark..help!

Unknown on November 29, 2010 at 5:37 PM said...[Reply to comment]

@hans
wahahha!! dasyat tue...klu yg tue tu mmg dah tak tau nk kata apa dah...bahayaks!!! huhuhu...pangkat prof apa...haaa...sudey...

Unknown on November 29, 2010 at 5:37 PM said...[Reply to comment]

@fifianggun
hahahhha!! betul tu fifi...kita sebat dia reramai noh...hahhahah!!!tak dpt bygkan...hahah!!

Unknown on November 29, 2010 at 5:38 PM said...[Reply to comment]

@cik shabah
betullah cik shabah....tp bila sya pikir balik kan...tak patutlah an...haih.....salah...salah...

Unknown on November 29, 2010 at 5:39 PM said...[Reply to comment]

@PinQib
hahhaha!!! yank..mn da cun...(sy perasan..) lallalalla~

Unknown on November 29, 2010 at 5:40 PM said...[Reply to comment]

@Aujinz
Hahahhahah!!! tak der nasib baik...jgn kamo bertukar miang pula....hahhahahahhaha!!!

faRiha on November 29, 2010 at 8:09 PM said...[Reply to comment]

euww... ngeri nye~~

ArifmoraleS on November 29, 2010 at 8:22 PM said...[Reply to comment]

ha3...jom aisyah...kiter pegi korea...lecturer2 saner x miang....btul nie...ha3..

fasha on December 1, 2010 at 4:45 PM said...[Reply to comment]

ad gak pengalaman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal