Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Thursday, November 18, 2010

Trick Flawless & Glowing Skin!

Melodrama of Unknown at 1:38 PM
Cara dapatkan kulit yang flawless dan glowing. Entry ini, bagi menjawab kamu2 yang bertanya tentang skin produk aku tuh. Huhuuu…

Aku ni bukannya pandai sgt bermake-up. Ak still lagi dlm proses mengenal produk2 dan belajar. Entry ini, hanyalah cara solekkan ak secara rutin. Sila ingat ya, ak pun, bukannya pro. Huhu…
Fakta tentang aku:

Aku tiada masalah kulit sensitif dan liang pori yang besar/ketara. Bagi kamu yg ada masalah kulit sensitif ni, please..please..please…do ur research on how to tackle this situation. Aiitt!!


Base
Aku seorang yg sgt menitik beratkan base sebelum aku mengenakan apa2 solekan. Aku sukakan base yang natural dan glowing. Baru nampak fresh dan natural gtue.
RM14.90 Only!
Mula2 aku akan pakai moisturizer. Produk pilihan aku dari sek rendah smpi sekarang ialah White & Natural Lightening Cream by Hazeline Snow. Sapukan sekata di muka dan leher hingga meresap dlm kulit ya gojes2 sekalian. Hazeline ni bagus sebab dia bukan sahaja memutihkan kulit, malah turut merawat kulit.
RM130
Selepas itu, ak akan pakai primer. Primer ni penting, jika kamu nak solekan tahan lebih lama dan muka nmpk fresh. Primer pilihan aku, Strobe Cream Hydratant Lumineux by M.A.C. Produk ni, MUST TO HAVE! Tak perlu gunakan terlalu banyak, sikit sahaja sudah memadai.

Ingat! Base ni perlu disapukan di bahagian leher juga. Jika tidak, nanti kulit muka kamu dan leher jadi lain. Huhuu…we don’t want that!! Na’ah….trust me.
RM79.90
Kemudian, barulah kita pakai BB Cream!!!! Sesiapa yang tiada BB Cream, jap lagi g beli ya. BB Cream, is a MUST!!!!! BB Cream pilihan aku Super Beblesh Balm BB Tripple Function by SKIN79. One word for this product, PERFECT! Bukan sahaja, dia menutup kesemua cela, malah ada perlindungan UV, merawat serta membuatkan kulit kelihatan flawless!! Bagus bagi mereka yang mengalami masalah liang pori yang besar/ketara.
RM79.90
Tambahan: Bagi sesiapa, yang ada parut jerawat yang ketara, bolehlah tutup dengan Studio Sculpt Concealer NC30 by M.A.C. Letak dibawah mata, dan area yang hendak ditutup. Huhu….
Refill – RM35.90/Case – RM24.90
Dah siap semua ni, barulah kita pakai bedak asas/compact powder. Aku memilih Pressed Fantasia 24H Face Powder by Majolica Majorca. This is flawless!!

Dah siap sume barulah kamu boleh mula 'mewarnakan' muka ya. Huhu….lain perempuan lain cara. Aku suka berexperiment dlm mencampur adukkan solekan mata ni. Tetapi perkara wajib bagi aku ialah celak/eye liner (liquid-water resist). Sampai sini sahaja.
p/s: Kalau nk tahu solekan mata aku @ trick2 yang lain, tnya je aku ok! Formspring kan ada. Huhu…
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

13 VVIP Readers on "Trick Flawless & Glowing Skin!"

Siti Fatimah A. Razak on November 18, 2010 at 2:10 PM said...[Reply to comment]

wooohooo.. mak like2 the bb cream one... SHIMMER tak letak ker ngah>>

Anonymous said...[Reply to comment]

ohh aisya still blur beza antara foundation and concealer..huhu

ashraf on November 18, 2010 at 2:32 PM said...[Reply to comment]

gua banyak jerawat :(

Anonymous said...[Reply to comment]

terbaekk la smua produk2 tu...nnti kite g kdai beli, lgpun skrg ni mmg tgh cri moisturizer baru...yg lame mcm dh boring plak hehe...

best entry! =)

Unknown on November 18, 2010 at 8:10 PM said...[Reply to comment]

@Siti Fatimah A. Razak

hehehe...uder!! yup..yup...BB Tu gler besh!! huhuu...shimmer tu primer tu lah yang...yang bagi glow2 muka tue..huhu...

ker shimmer highlight tue?? itu finishing yang...huhu..bukan base..

xoxo~

Unknown on November 18, 2010 at 8:14 PM said...[Reply to comment]

@aisya

owh...foundation tu yang, selalu kita pakai seluruh muka. tapi kalau dah ada BB Cream, tak perlu foundation dah.

Concealer tu pula kita pakai after foundation. hanya untuk tutup cela kat muka je, cth bwh mata, kesan jerawata. itu saje. bukan satu muka. huhuu...

ok?? hehehe...

Unknown on November 18, 2010 at 8:43 PM said...[Reply to comment]

@Asraf

kalau gtue kna byk pakai concealer neh!! hahahahah!!!

Unknown on November 18, 2010 at 8:44 PM said...[Reply to comment]

@Anon

heheh..aittt!! seems like we got the same taste! huhu...try it!! worth the money!! (^_^)!

ashraf on November 18, 2010 at 8:59 PM said...[Reply to comment]

concealer tu mcm foundation ke? hahah aku mane taw bab2 solek molek ni ;)

Miss AZ on November 19, 2010 at 12:02 AM said...[Reply to comment]

bb cream ramai yg ckp bagus..
nk kena pg cari lah..
coz i xda pun bb cream..

Anonymous said...[Reply to comment]

ade award for u....
gi amek cepat kehhh..ngeee...

http://akulahgereknya.blogspot.com/2010/11/my-1st-award-from-fatin-liyana.html

Nik on November 19, 2010 at 2:00 AM said...[Reply to comment]

u sweet.bestnya tak de masalah kulit kan.akak ni dah cuba mcm2 produk.kulit still berminyak..hehe

miez areyou on November 26, 2010 at 3:46 PM said...[Reply to comment]

BB cream tue lebih kurang macam foundation ek? yg pict kat atas tue 40g nyer ek? nak kena g cari jugak nie.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal