Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Wednesday, November 3, 2010

Emosi Wanita

Melodrama of aisyah ar at 9:59 AM
‘Si Tomey’ pernah Tanya aku tentang hal ini, maklumlah buat persediaan ketika aku sedang beremosi katanya. Kalis. Kalis.

Baiklah, mari aku beritahu sedikit tentang emosi wanita. Ini berdasarkan pemerhatian dan pengalaman aku. Tiada kena mengena dengan teori yang sama waktu dengannya.
Hati wanita ini, tersangatlah lembut. Halus. Suci. Murni. Putih. Ok…Aku tipu.

Hahhaha!!
Sebagaimana hati kamu kaum adam, begitu jugalah hatinya kaum hawa. Cuma kaum hawa ini, sedikit lebut hatinya, sedikit sensitif, sedikit rapuh. Sebab itulah, kaum hawa memerlukan kaum adam, untuk saling melengkapi.
Wanita ini, ketika dia beremosi, kata-katanya amat menyakitkan hati. Keputusannya, berdasarkan emosi dan bukannya logic akal. Dia akan hilang pertimbangan. Dia akan membuat tuduhan melulu tanpa mendengar penjelasan kamu. Ya, itulah reality. Kamu kata tidak?? Kamu hipokrit! Aku mengaku. Sebab aku tidak sempurna, kerana itu aku perlukan seorang pembimbing.

Disini ada sedikit cara yang boleh diguna pakai oleh lelaki-lelaki diluar sana untuk memujuk hati wanita si pengarang jantungnya yang sedang beremosi.

Tips memujuk hati wanita (Ceh!)

Pada ketika dia sedang marah, jangan ditanya apa silapnya kamu. JANGAN! (Demi mengelakkan kata-kata indah keluar dari mulut mereka). Kamu cakap kat dia
Abang tahu abang silap. Abang minta maaf ya.
Walaupun, kamu tak tahu kamu silap apa. Ataupun, kamu memang tahu, dia yang silap. Kamu tahu, dengan berkata begitu sudah cukup meredakan ombak tsunami dalam hati mereka.

Bila kamu lihat dia seperti sudah tenang sedikit, barulah kamu tanya dimana silapnya kamu. Ketika itu, barulah kata-kata yang sedap didengar dek telinga akan keluar. Tidaklah gaduhnya kamu berpanjangan.

Namun, bagi sesetengah wanita yang keras kepala lutut dan hati, ketika dia beremosi, makan masa untuk dipujuk. (seperti aku juga)

Caranya, kamu berikan dia masa untuk redakan amarahnya. Berikan dia ruang masa untuk berfikir (kalau aku, aku akan tidur dulu. Bila bangun, baru kepala ni boleh pikir logik, kalau tak emosi je memanjang).

Sementara hendak tunggu dia reda, kamu pergilah beli bunga ke, coklat ke, kek RM1.20 tu ke, surat cinta ke, lollipop kegemaran dia ke, Air Soya Ros kotak besar tu ke, dan kamu minta kawan perempuan lain bagi pada dia. Surprise! Girls love surprises!!

Percayalah, lepas dia terima pemberian kamu itu, dia mesti akan text kamu. Barulah kamu boleh berbincang.

Maka ingatlah selalu. Wanita itu merajuk kerana apa? Kerana dia terluka, kecil hati terhadap kamu. Itu bererti, kamu sangat penting dalam hati mereka. Apa kamu perlu ingat ialah, mereka tetap sayangkan kamu. Pujuklah dia.

Cukuplah dua ni aku kongsi buat masa ni dulu. Mengantuk pula. Tak tidur lagi dari semalam tau. Haaa…

p/s: That’s why I love My Boy! Ghee~
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

6 VVIP Readers on "Emosi Wanita"

Siti Fatimah A. Razak on November 3, 2010 at 1:08 PM said...[Reply to comment]

Angah!! I feel like wana cry! :) good content la beteh!!! gmbateh2!!! hehhe

Aisyah AR on November 3, 2010 at 3:34 PM said...[Reply to comment]

@Siti Fatimah A.Razak
uderrr!!! alolooo...takmo nangis takmo....sini...angah ada ni...angah ada...heheee...aiitt!! gambateeeee!!!

cendera jiwa on November 4, 2010 at 12:09 AM said...[Reply to comment]

adehhh... kne blaja lagi aku ni...

kela0t on November 4, 2010 at 12:53 PM said...[Reply to comment]

aku bese pujuk ngan ayt nih " abg mntk maap ye syg, abg x sngaje, abg cinta kan hani spenoh ati abg, its true" hehe..power x2??

Aisyah AR on November 4, 2010 at 5:00 PM said...[Reply to comment]

@Cendera jiwa
hahhaha!! haaaa...mestilah kita kna sentiasa improve..improve...bru lah bahagia...huhu..


@kelaot
hahhahaha!! waaahhh...ayat comel + humor.....pompuan mana tak sejuk ati n gelak...bagus...bagus...itu macm lah!! heheh...

ros on November 18, 2010 at 9:47 AM said...[Reply to comment]

slmt pg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal