Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Tuesday, November 16, 2010

Unstoppable

Melodrama of Unknown at 11:21 PM
Siapa suka naik kereta api?? Angkat tangan!!! Ok!! Dah..dah..turun tangan..(macam ada yg angkat tangan kan!)

Bila cter pasal kereta api ni, aku terigt plak pasal budak2 Johorian yang konvoi ramai2 pulang ke UUM menaiki kereta api. Bila aku tanya, best ke? Dorg kata, bolehlah hampir nk patah pinggang ni, tapi enjoy arr…

Hmmm…kalau aku? Aku lebih rela naik Air Asia pun tak pelah!!!! (Demand!) Asalkan pinggang aku tak sengal2 bila sampai kedah. Hahahhahah!!! Masa itu..masa itu EMAS!!

Bukan apa, semalam aku tengok cter ‘UNSTOPPABLE’. Memang best lah. Aku suka cter2 real macam nie. Tak karut macam cter Skyline tu. At least, berbaloi duit aku yang dah keciput tue beli tiket wayang ni.

Aku pergi CS (City Square) jer. Tempat fav!! Ditemani oleh adik aku Alang, Achiq dan juga Umi aku. Huhuu…dah lama tak spent time together!! Kiranya, Ladies night la.
Cerita ni, diteraju oleh dua mamat fav aku Denzel Washington dan Chris Pine. Denzel Washington dulu yang berlakon cerita “Man On Fire” tue, yang dia cuba selamatkan Dakota Fanning dri penculikan di Mexico tue. Fuh!! Cter tue mmg dihati! Chris Pine ni pula, yang baru2 ni berlakon cerita "Star Trek" tue lah….ingat tak?? Alah…susah2 sangat, aku bg korang tgk gambar je lah…
Heroinnya pula, sorang minah yang berjaya buat aku ikut dia nangis dalam cerita "Seven Pounds" sebagai seorang pengidap sakit jantung kronik dan menerima jantung baru dari Will Smith tu. Cter ni mmg best! Aku tgk berkali2. Macam mana aku ulang tayang cter “IP Man 2”, mcm tu jugalah cter “Seven Pounds” ni. Asal part dia pergi jumpa si penerima mata Will Smith tue, aku mesti nangis sama. Feel gtue!! Owh!! Terasa nak tengok pulak!! Lari motip neh!!
Now you see, why this movie, ‘MUST WATCH’ category aiit!!

Cter dia simple jer, tapi Thrill itu yang penting ya peps!! Bermula dari, kecuaian sorang pemandu keretapi ni, dah tau air break tu tak pasang, dia gagah bawa juga kereta api tue. Pastu, boleh dia biarkan kereta api tu, tanpa driver dengan muatan 36 kontena full of poison chemical! Dia dah lah gempal, kononnya, blhlah catch up kereta api tue, last2 kereta api tu lagi laju dari dia.

Fokus utama cerita ni ialah, macam mana dorg nk hentikan kereta api tue, sebelum kereta api tu melalui selekoh (curve) di Stanton. Sebabnye, selekoh di Stanton tue, dikelilingi oleh tangki2 minyak, had laju melalui selekoh tue, mesti 15 dan kalau lebih dari kelajuan tue, kereta api dengan muatan 36 kontena tue conpem akan tergelincir dan melanggar tangki2 minyak dan membahayakan penduduk di Stanton (populasi yang tinggi berbanding bandar2 lain). Masalahnyer, halaju kereta api itu sendiri dah cecah 70!!

You see…thrill tak?? Kalau kamu nk tahu, apa yang jadi seterusnya, yok lah pakat2 tengok cerita ni!! Worth the money….


Aisyah AR vote 4.3 out of 5 star for this movie!! Yay!! hahah!!
Next Movie to be watch together!! 
Rapunzel!
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

4 VVIP Readers on "Unstoppable"

Ayeem Jemain on November 16, 2010 at 11:25 PM said...[Reply to comment]

nice review! kekeke ;D selamat hari raya haji! ;D

Unknown on November 17, 2010 at 2:33 AM said...[Reply to comment]

@Ayeem Jemain

heheeee..thanks ayeem!!! Selamat raya haji!!!

Unknown on November 17, 2010 at 3:41 AM said...[Reply to comment]

selaps baca sidikit komen, rasa mcm nak pi tgk jugak movie ni..

comellah gambar pakai topi tu..:)

Unknown on November 17, 2010 at 4:03 AM said...[Reply to comment]

@Mata Hati

hehehe...meh pakat2 tgk meh!! heheh..

comel??!! wahahah!! sankyu!! lama tak kna puji nie..ghee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal