Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Saturday, November 13, 2010

Realiti Sebuah Kehidupan

Melodrama of Unknown at 2:55 PM
Kamu tahu, hidup ini seperti roda. Ada ketika kita dipuncak, gemilang dan terbilang. Ada ketika kita dibawah, terhina dan dicaci. Itu reality. Harus dihadapi dengan tabah.

Kadang2 kita merancang sesuatu, tapi tetap gagal. Jangan putus asa. Kata pada diri, mungkin aku nak terima sesuatu yang lebih baik dari ini. Usaha lagi! Usaha!!!

Kadang2 kita rasa diri kita terkandas, tersepit dan sesak. Cuba untuk bernafas. Tenang. Lihat sekeliling. Nilai. Masih teruk lagikah keadaan diri kita? Ada yang jauh lebih derita.

Kadang2 keputusan dibuat kita salah. Kita tersungkur terhantuk. Itu mengajar kita erti dewasa. Pengalaman itu mendewasakan kita. Learn from the mistakes.

Kadang2 apa yang kita hajati tidak dipenuhi. Tidak diambil kisah. Tidak dipedulikan. Namun, usaha penuhi kehendak diri. Bukan merayu, bukan meminta. Tetapi usaha.

Diluar sana, ada pelbagai jenis manusia. Pelbagai jenis hati. Pelbagai jenis ragam. Pelbagai jenis karenah. Pelbagai jenis niat. Pelbagai jenis motif. Kita Cuma manusia biasa. Tiada mampu diduga apa yang tidak dilihat mata. Cuma kata hati, menjadi pencetus rasa.

Jadilah kita kuat! Jadilah kita tabah. Jadilah kita berani. Jangan kita lupa diri. Jangan kita khianati yang lain. Jangan kita fikir negatif. Logic akal itu penting, tapi dengari juga kata hatimu. Allah itu maha pemurah. Allah itu kreatif. Tidak diberinya kita petunjuk didepan mata, tetapi secara halus yang hanya dilihat ketika kita bersujud.

Setiap kesusahan itu, adalah petunjuk bahawa Allah itu masih sayang kita. Petunjuk bahawa, sesuatu yang jauh lebih baik sedang menanti kita. Kecapinya dengan usaha dan doa. Insyaallah hidupmu dirahmati. DIPERMUDAHKAN.

p/s: nasihat buat diri aku juga. Buat kamu. Buat dia. GAMBATEEEEE!!!
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

2 VVIP Readers on "Realiti Sebuah Kehidupan"

Siti Fatimah A. Razak on November 16, 2010 at 12:06 PM said...[Reply to comment]

thank you ngah... >_< luv ya!!!!

Unknown on November 17, 2010 at 2:35 AM said...[Reply to comment]

owwhhhhh...ur welcome sis...u know u got me aiitt!! luv ya tooo!! much!! much!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal