Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Friday, December 10, 2010

Bahaya Sushi!

Melodrama of aisyah ar at 1:12 AM
Pada kamu yang gemar makan SUSHI atau Shashimi ker....aku sarankan kurang-kurangkanlah. Bukan apa, korang pun tahu apa itu concept Sushi kan....dia masak makanan tu pun separuh masak, ada yang dua tak masak langsung, serve fresh2 gtue jer. Nasib baiklah aku ni jenis tak leh blah ngan Sushi ni. Aku makan nasi lemak jer...hahhahah!!

AMARAN!
Sesapa yg tgh makan tue, baik jgn tgk...tgk jap lagi..after abis makan. Yang lain blh tgk...meh..meh...

Fakta kes:
Nama Uncle ni Mr Shota Fujiwara. Dia orang jepun arr. Dia ni suka sgt makan Sushi dan Shashimi! Sampaikan dia suka sushi tu berkeadaan mentah. Nak kekalkan kesegaran la katakan. Pastu dia dapat headache! Derita selama 3 tahun sebab dia sangka migrain sebab stress bekerja. Sampai dia hilang function psycomotor skill baru dia pergi jumpa doktor. Bila doktor scan, doctor temui ada cacing!!!!! Nah, tgk ni.


PERINGATAN:
Cacing ni, terdapat pada semua benda hidup sebenarnya. Pada kita pun ada. Cacing Pita namanya. Geli aku!!! Oleh itu, setiap makanan laut terutamanya haruslah dimasak atau disejuk bekukan pada suhu 4c-0c. Dengan cara itu sahaja dapat mematikan cacing tersebut dan juga telurnya. Barulah makanan tu selamat dimakan. Kurang-kurangkan lah makan Sushi tue, nak2 lagi yang tak masak tue. Kita tak tahu bukan, kot terselit telur cacing kat sayur tue ker.

Petikan asal dari Snopes.com
Free Signature Generator
www.tips-fb.com

16 VVIP Readers on "Bahaya Sushi!"

KodetGuide.Blogspot.com on December 10, 2010 at 1:20 AM said...[Reply to comment]

fuh , seumur hidup aq x pnah lgi mkn sushi pun ...haha biasalah aku ni x suka benda2 cmni

PANDA on December 10, 2010 at 1:21 AM said...[Reply to comment]

u buat kan otak i rase sgt geli ok!!!!i love sushi btw..

Ramadhan said...[Reply to comment]

Otak.... otaaaaaaaaaakkk.... saye nak otakkkk... otak ini lazat..... grrrppp2....

Syed Hilmi Syed Yahya on December 10, 2010 at 1:34 AM said...[Reply to comment]

ingt nk bace,,,tp bile prasan gmbar 2 trus x jd,coz nk termuntah,,,,tp dpt gk info ckit,,,thankz....hahaha

kay yea on December 10, 2010 at 1:40 AM said...[Reply to comment]

aiyo..betul ke?bru je mkn sushi ritu..huhu~~

Ainismaira on December 10, 2010 at 1:43 AM said...[Reply to comment]

penah makan sushi.. tp xkena dgn lidah melayu ni..nasik lemak lg sedap ye.. hee.. geli gile lah gambar tu.. ngeriii..

ohujan on December 10, 2010 at 2:02 AM said...[Reply to comment]

seram siot

mizi on December 10, 2010 at 2:43 AM said...[Reply to comment]

eee....seram siot...kepala dia kn potongh ke tu...giler...

Syafiq Rosli on December 10, 2010 at 3:45 AM said...[Reply to comment]

yerk!!menggelikan..

mie on December 10, 2010 at 4:37 AM said...[Reply to comment]

ye ke!!
gue suka sushi tp jarang makan..

Zulfahmi Abidin on December 10, 2010 at 5:03 AM said...[Reply to comment]

grrr.meremang bulu rome aku.^_^

Terkini: Biar Aku Yang Ajar | Tutorial: Trace Anonymous | Selamat Tinggal Sayang

hans on December 10, 2010 at 7:24 AM said...[Reply to comment]

dulu2 aku xsuka shushi
sekarang boleh lah makan tapi xbanyak
wah,tgk pic nih menakutkna
tinggalka shushi
hehehe


P/S : Blog Gua Kena Tegur Oleh Blogger! Gua Cuak!

Ujang9897 on December 10, 2010 at 8:13 AM said...[Reply to comment]

nasib baik aku nie tak makan seafood..hehe..

Peri PiA on December 10, 2010 at 11:52 AM said...[Reply to comment]

yup...byk mentah2..cacing xmati huhu

Amalina Jo on December 10, 2010 at 5:03 PM said...[Reply to comment]

walaupun obses dgn apa apa yg jepun , bab mknan tak masak ni tolak tepi , loyaaa~

BLOGGERSHARKIRA on December 11, 2010 at 2:27 PM said...[Reply to comment]

perrhh..sangat geli tgk itu kepalaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal