Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Thursday, December 9, 2010

Lelaki, bila tak dapat mula biadap!

Melodrama of Unknown at 9:11 PM
Ok, hari ini aku nk ulas tentang isu ini. Kepada kamu, kaum2 lelaki diluar sana, ini bukan satu pertuduhan, tetapi satu kejadian!!

Aku sangat tak boleh blah pada lelaki yang tak reti bahasa! Bukan apa, aku ni usaha fikir cara terbaik menolak dia supaya tidak memalukan dia, tapi dia pula makin mendesak. Dah tue, bila kita blah gtue ajer, dia pula melenting kata kita sombong, tak cantik, bagai. DAh tue, kalau aku tak cantik yang kau nk ngorat aku tu apa pasal??

Lelaki juga kena faham dilemma perempuan. Umi aku pesan, kalau nk reject lelaki sekalipun, jgn sampai memalukan mereka. Takut mereka berdendam. Huhu….ye lah, kalau setakat sorang tu, aku rasa aku blh lagi kick apa yang patut kalau kena serang, tapi kalau berlima, tak tertanggung kudrat wanita ku ni lawan.

Demi mengelak perkara2 begitu, aku cuba senyum dan tolak cara baik. Tapi!!!!!! Kenapa mereka semakin kita berlembut semakin berani. Pastu, bila tak dapat, maki hamun sumpah serapah bagai. Mulut longkang betul lah.

Sama juga lah apa yang berlaku sekarang ini. Ceritanya begini. Ada sorang lelaki ni, namanya Maddox (bkn nm sebenar). Dia ni baya Along aku (24 y.o. now). Dia syok kat adik aku Alang. Pastu, suka punya pasal, abis kami berlima beradik dia add kat FB! Aku pada mulanya, biasa2 jer lah. Tp dia rajin betullah comment kat wall FB aku tuh!!

Ada masa dia tulis kat wall FB aku “You’re so pretty”…itu lah…tapi bila aku buka wall, aiikkk! Dia dah delete?!! Hahahhah!! Mmg sengaja cari pasal nmpk!! Aku check kat wall adik2 aku yg lain, jd police pencen jap. Clean jer. Tapi dia mmg aktif comment kat wall dan picture Alang.
Alang beritahu aku yang dia ni selalu kacau alang, texting mintak nak couple. Kacau kat fb . Bagi mesej romantik2 kat fb lah. So aku kata kat alang sama ada dia blh handle atau tak, kalau tak blh aku nk msk campur. Tp dia suruh ak hold dulu. Aku tunggu dan lihat jer lah.

Sampailah satu hari tue, alang upload gambar dia outing photoshoot ngan bdk2 photog dia pastu terus si Maddox ni marah!! Dia pergi serang bdk photog tue punya wall, kata alang ni gf dia lah bagai, pastu delete. Tapi notification msk e-mail lah kan. Pastu, alang pun naik angin sebab dia malu. Dia pun marah abis2 ar kat Maddox ni.

Tapiiiiiii. Maddox ni mmg jenis kebal punya orang!! Tak reti bahasa weh!!!! Tak puas dgn tue, dia hentam comment kat semua picture photoshoot Alang. Melentinglah adik aku tue. Pada masa yg sama, Maddox bg aku msg puji2 aku cantik and all (ada bau2 lelaki gatal nk msk line). Aku bg tahu pada Mr. Boyfie. Dia pun texting nk jumpa Maddox. Kecut mamat tue terus tak ngaku dia nginap di YAB (salah satu penginapan di UUM).

Pastu, ptg tue dia post kt wall ak yg bukan2. Sengaja cari pasal kata aku jauh lbh cantik dr Alang and dia nk ngorat bagai. Mr Boyfie nmpak, dia naik angin. Pastu dia blh kata kat aku, cmtue lah reaksi dia bila tahu alang ngan laki lain. Aku pun terus call alang tanya apa hubungan antara dia dan Maddox ni. Alang pernah tabur janji2 manis ker kat dia, or suruh dia tunggu alang ker, atau terima propose dia ker. Alang kata tak, dan baru aku dpt tahu kata dia ni serang hendap bdk photog alang tue kata dia bf alang bagai.

So, aku balas msg kt FB bagi nasihat. Tak……dia kutuk kata alang tu perempuan ini lah, itulah just kerana Alang tak pernah keluar dgn dia tp dgn bdk2 photog, alang keluar. Mcm mn lah dia fikir, dah namanya bdk2 photog, bila ada shooting, kenalah keluar!!! Lagipun, yang dia tu nak perasan lebih tu apa pasal. Dia siapa??? Lagi buat aku bantai gelak. Sah dia ni mmg psycho maniac!

Sejak, tue, asal aku post apa2 kt wall jer dia comment kata, dia akan kerja betul2 sampai jadi orang kaya. Sebab menurut dia bila dia kaya baru pompuan akan terkejar2 kat dia. Aku pun jawab, klu itu permintaan kau, pompuan2 yang akan kau dapat adalah mereka2 yang mengejar kekayaan semata. Habis duit kau, mereka blah.

Pastu dia doakan pula hubungan ak ngan Mr boyfie tak kan kekal. Cinta jarak jauh mmg tak kan kekal. Perlu kah aku comment hal ni?? Korang tau dah aku pernah buat artikel pasal ni disini.

Pastu dia kutuk Alang macam2. Last2 aku block dia dr FB. Sebab dia terlalu annoying. Tapiiiiiiiiii!!!

Dia buat lagi berjuta account FB dan add aku hari2!! Setiap kali aku tgk profil tu ada iras nm dia, aku block user, block. Block! Skrg ni, dia bg aku e-mail pula. Message kat fb. Kata dia sorry bagai. Aku ckp lah aku sorrykan dia, tp aku tak nk kawan ngan dia. tp dia mmg tak faham bahasa lah. Menguji tahap kesabaran dan kesopanan aku betul!!

Dia e-mail gambar dia time practicum lah, dia bg gambar dia masa dia pergi china n all lah. Apa dia ingat, dgn buat camtue, dia blh tawan hati Alang?? Haih…..

Kalau lah dia baca entry aku yang ini, harap dia sedarlah siapa dia. macam aku tak tahu, dia pun one of the silent reader aku. He loves to stalk all 5 of us! Scary…..
“Dear you! Please stop making anymore stupid actions by sending me your updates and all. We do forgive you for your stupidest before and don’t make us mad at you for your rudeness. Don’t be such ignorance. Everybody had their own limit though…..and so do us. Just, move on for God sake!”
Lelaki2 kat luar sana, jadikan ikhtibar!! Kalau kamu ngorat pastu tak dapat, jangan lah kamu kutuk2 pulak. Especially, org yg kamu kutuk, adik kpd si pendengar. Mmg cari pasal. Rejected without any second thought!

Perempuan ni, tak suka didesak. Sabarlah. Kalau kamu desak kuat sangat, nnt mereka akan mula hilang hormat. Pastu akan mulalah drama bersiri!!

Alert pd hint yg diberi pompuan tue. Kalau kamu ajak dia keluar beribu kali, tp beribu kalilah dia tolak dgn pelbagai alasan, itu maknanya dia mmg tak minat!!! So, tolonglah faham. Tolonglah!!

Janganlah pula kamu asyik2 nk buat miss call. Kadg2 tue, pukul 2-3 pagi kamu miss call tak pasal2!! Apa kamu igt sweet ker?? Klu pompuan tu terjaga dr tido, sah2 kamu kna maki!! Haaa…

Kononya kamu sukakan si dia, tp ngan adik-beradik dia sekali kamu bantai gatal. Apa kamu igt mereka tak kan contac each other ker?? Ouh….silap!! tak pasal2 kamu kna label ‘lelaki gersang!’.

Aku, rasa mcm pnjgn pula entry aku kali ni. Tu lah, bila aku emo, aku mula nak bebel sampai ke pagi!!! Fuuuh!!! Tension ada makhluk mcm nil ah!! Kita sopan, dia makin biadap pula!!!

Nah!! Ni ada lagi beberapa perkara yang kamu patut tahu! Ada masa sila baca...


p/s: How can you talk about marriage to a muslim girl, when you’re not even a muslim!

Free Signature Generator
www.tips-fb.com

31 VVIP Readers on "Lelaki, bila tak dapat mula biadap!"

mustakim ramli on December 9, 2010 at 9:27 PM said...[Reply to comment]

suh ja jmpa..suh pak long tendang..

ceksumolek's on December 9, 2010 at 9:27 PM said...[Reply to comment]

lelaki memang mcm tu.. xdapat mula la nk melenting..

Burp on December 9, 2010 at 9:31 PM said...[Reply to comment]

hahahha.. xsume laki same eh~ nih jenis laki saiko giler barb! hahaha~ stalking gile cam hape ah.. txtau malu ngaku bf org.. hahaha

~cik tiram~ on December 9, 2010 at 9:33 PM said...[Reply to comment]

ehhh.teruk giler perangai dier!
huh.memang kene aja org camtu.huhu.
sabar ye...:)

Gen Fujita on December 9, 2010 at 9:36 PM said...[Reply to comment]

If you feel threaten, file a police report. That's all I can say.

Biasa ler orang muda. Tapi kadang2 melampau jugak.

nije on December 9, 2010 at 9:41 PM said...[Reply to comment]

wat malu laki jerk...pompuan lain ramai lagi...aku paling suker perenggan ni terbaik..
"Alert pd hint yg diberi pompuan tue. Kalau kamu ajak dia keluar beribu kali, tp beribu kalilah dia tolak dgn pelbagai alasan, itu maknanya dia mmg tak minat!!! So, tolonglah faham. Tolonglah!!"
call kul 2-3 pagi ingat sweet ker..haha

Unknown on December 9, 2010 at 9:42 PM said...[Reply to comment]

ini mmg tahap super gile byg ni...
aku y lelaki pon xpenah tau ade llaki buat mcmni...

Unknown on December 9, 2010 at 10:02 PM said...[Reply to comment]

@mustakim ramli tu lah..tp dia tak mo jumpa mus!! hahhahh!!! dia takut!! ghee~

Unknown on December 9, 2010 at 10:02 PM said...[Reply to comment]

@☺[ai][sUmi]☺Chan betull...kdg2 tu sgt scary...dia pikir kita anak ayam apa...hahhha!!

Unknown on December 9, 2010 at 10:03 PM said...[Reply to comment]

@Burpbetul burp!! sgt tak fhm bahasa...klu sya ni abang bukan kakak, dah lama kna hampuk kot..hahha!!

Unknown on December 9, 2010 at 10:04 PM said...[Reply to comment]

@~cik tiram~ tu lah kan...huuuhuu...sbar nie...bersabar itu separuh dari iman...hahhah!!

Unknown on December 9, 2010 at 10:05 PM said...[Reply to comment]

@Gen Fujitaso far dia tak da threaten apa2 lagi....tp klu dah melampau sgt, will consider ur suggestion..huhu...thanks!! =)

AlexiaAqram on December 9, 2010 at 10:06 PM said...[Reply to comment]

lelaki itu terdesak. terdesak nak ada awek lawa. bangga ada awek lawa. boleh menunjuk depan member.

Unknown on December 9, 2010 at 10:06 PM said...[Reply to comment]

@nije hahhahah!! betul nije....klakar kan...tp tu lah...hurm..

Unknown on December 9, 2010 at 10:07 PM said...[Reply to comment]

@bukan photographerhaa...org photog mst tau shooting outing camne kan..huhu...tu lah...ssh bila ada org cam ni...ghee~

Unknown on December 9, 2010 at 10:40 PM said...[Reply to comment]

malukan aje kalu da tak paham bhse tu
huhu

zarifahmr on December 9, 2010 at 10:52 PM said...[Reply to comment]

penah gak kena macam tu. padahal dia salah hah sendiri yang malu.

Aishot on December 9, 2010 at 10:53 PM said...[Reply to comment]

mmg panjang sampai cecah lantai..
tapi mmg tak patut laki tu buat mcm tu

F. on December 9, 2010 at 11:02 PM said...[Reply to comment]

psycho maniac..
agree ngan u cik aisyah.. utk boys yg sgt2 desperate haha :D

Kuronofu91 on December 9, 2010 at 11:24 PM said...[Reply to comment]

Ni mmg psycho maniac giler...bahaya....

zool on December 9, 2010 at 11:29 PM said...[Reply to comment]

macam2 hal la..
kadang2 terasa nak jadi stalker gak..
eh salam singgah.. kalau rajin singgah blog ye..

FarhanaRazaki on December 9, 2010 at 11:50 PM said...[Reply to comment]

hey2.
wa pon hadapi menda same.damn gila kot boy gituu

kay yea on December 10, 2010 at 12:35 AM said...[Reply to comment]

sbr jep..
sy pn jarak jauh~ :)

Rina Rossoneri on December 10, 2010 at 12:42 AM said...[Reply to comment]

huuuuuuuuuu takutnyaaaa laki ni mmg psycho ......

Artzlizan on December 10, 2010 at 1:03 AM said...[Reply to comment]

macam macam ragam manusia ye...

Faiz on December 10, 2010 at 1:21 AM said...[Reply to comment]

teruk gak laki cm2..haha..berani kt dlm alam maya je..konfem realiti penakut..haha..dah macam gila talak pun ada..haha..lawak2..

p/s: thanks follow blog sy..sebagai balasan, sy dh letak blog ini kt ruang follower kt blog sy..=)

****KLIK ENTRI TERKINI DISINI****

****KLIK ENTRI TERHANGAT DISINI****

Tuan Penasihat on December 10, 2010 at 2:39 AM said...[Reply to comment]

hmmmmm.....
meh tn. penasihat bg nasihat kat dia.
alah budak tak cukup umo tu. x gentle la buat cmtu. memalukan org lelaki jer. berani dlm alam maya jer tu. kalau jmpa mesti cakap lain. jgn layan lansung. buat cm x ujud. lama2 dia ilang la bila jmpa org len. tp kalau dia melampau elok report polis jer.

mizi on December 10, 2010 at 2:49 AM said...[Reply to comment]

lelaki tu mmg salah...tp biasa la pempuan cantik mmg la lelaki suka...mcm kes awak ni mmg sah la lelaki tu salah kalau ikut pd apa yg sy baca...nak tny ni..mcm nak jd follower awak yek..x jumpa nak klik kat ner...follow la sy...kwn2 yg ada kat komen ni follow la sy..sy akan follow kamu sume...akulahmizi84@blogspot.com...

Johari Hamzah on December 10, 2010 at 6:57 AM said...[Reply to comment]

ish3.. giler pyscho mamat nie...
abaikan je org mcm 2.. kalau dia msj pape takyh bls.. kalau tak makin dia galak nanti hantr msj.

.:padie_eyla:. on December 10, 2010 at 12:21 PM said...[Reply to comment]

wowww.. siyes otaaiii. ;p

murray on February 7, 2011 at 4:19 AM said...[Reply to comment]

sorry for everything is my fault..so sorry...past is past...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal