Powered By Blogger

Lady Aisyah AR

Banner Yoishme Photobucket
Protected by Copyscape Web Copyright Protection

::People Who Appreciates Me::

If you're bored, play me!
 Rita Ora - How We Do .mp3
Found at bee mp3 search engine

Sunday, December 12, 2010

Makhluk Pembunuh!

Melodrama of Unknown at 3:42 AM
Gambar Sekadar Hiasan
Salam Bloggers semua.

Pernah tak korang alami situasi dimana, korang sedang syok menjamu selera penuh bernafsu, tetiba hidung kamu tertangkap pada satu bau dan kemudian terus kepala jadi pening-pening lalat gitu. Kamu tahu bau apa?? Bukan!!! Bukan bau sate kajang!! Bukan!! Ishk…bau tengik badan orang blh lah tutup2 hidung. Bukan!!

Tapi……

Bau asap ROKOK!!!
“Come on la brader, aku muda lagi nie!!! Kakak aku nak tunang 18 ni!! Anak aku baru beranak kot!! Aku baru berangan nak makan ABC Special bila balik JB nnt. Jenny tunggu aku kat rumah tue brader….tak kan lu nak bagi aku mati kot!! Lu melampau! Aku tgh makan kot!!!”
Aku memang tak boleh terima dengan orang yang SMOKING di tempat makan. Pada aku biadap sangat lah tu! Ye lah, dia sendiri sudah sedia maklum akan bahaya Rokok dan ASAP rokok tu kan, dah tu dia boleh pula selamba tenuk sedut hembus, kembang kecut hidung dengan Rokok kat tempat awam camtue, siapa tak panas!

Spoil nafsu makan aku yang tengah berbara2 tu! Worst lagi, terpampang dengan sangat besar kot sign ni.
Pada mulanya tue, aku memang nak approach dia bagitahu dia
“Brader, bleh ark lu blah dari sini, smoking dalam keter lu ker. Lu nak kepam asap rokok lu tue kat dlm keter lu pun, tak der sape nak marah la. Agak2 lah. Paru2 wa derita ni bro!”
Tapi, Mr Boyfie kata jangan. Sabar. Kembang kecut hidung aku tahan marah!! (Ok, tipu…). Last2, aku pandang badi jer kat dia sampai dia rasa annoying. Pastu, dia tak selesa kot aku tengok dia marah2 cam tu, dia pun bangun, pergi bayar bill pastu blah dengan sorang kawan lelaki dia dan 2 lagi perempuan (awek mereka). Kesian awek dia, boy dia bunuh dia terang-terangan, dia boleh rela!!!

Sini ada sedikit pesanan pada Perokok2 Tegar Semalaya diluar sana (mcm dorg baca..) bahawa:

1.Belia sekarang adalah belia benci merokok. Kamu saja yang ketinggalan dalam gua.

2.Kalau kamu nak merokok sekali pun, tengok tempatlah, pergilah merokok dalam kereta kamu ke, tak pun kamu amik tiub yang blh menyambungkan asap rokok tue terus ke hidung kamu. Kata nak nampak COOL…..ni baru COOL!!

Kepada belia2 benci merokok pula:

1. Kamu ada HAK, untuk meminta si perokok supaya tidak merokok di sekitar kamu. Terutama sekali apabila berada di tempat2 makan. (Teguran ni sesuai pada perokok yang jauh lebih tua dari kita)

2. Tak pun, kamu boleh bagi dia signal dengan cara: kamu ambil beberapa helai tisu, kamu tekupkan dihidung, sambil  libas2 kan tangan seolah2 macam melibas lalat tue. (Sesuai pada perokok2 muda, atau pun sebaya kita)

3. Kalau dia still berdegil, kamu ckp kuat2:
“Tolong!!!! Dia sedang membunuh paru2 saya!!! Tolong!!!”
Gerenti dia pun cuak terus nightmare!! (Ni, bagi perokok yang degil tak reti bahasa!!)

Kepada kaum wanita2 yang gojes2 diluar sana, jika kamu dalam pencarian memilih calon pak we, ataupun SUAMI, pilihlah mereka yang TIDAK MEROKOK. Apa yang kamu tidak sedar ialah, dalam kalimah cinta yang diberi, dalam kasih dan sayang yang ditaburi, dalam janji manis yang dibuat sebenarnya dia sedang membunuh kamu setiap kali dia merokok dihadapan mu. Berbaloikah hidup kamu untuk dibunuh free2 macam tu je? Tepuk dada, Tanya selera.
Kalau aku, aku suruh dia bercinta dgn ROKOK, makan dengan Rokok, mandi dengan ROKOK, Tidur dengan ROKOK dan MATI dengan ROKOK.
www.tips-fb.com

2 VVIP Readers on "Makhluk Pembunuh!"

Shasha Ryzal on December 12, 2010 at 3:57 AM said...[Reply to comment]

yeah, asap rokok bahaya! selalu dah kena mcm tu!

Syed Hilmi Syed Yahya on December 12, 2010 at 11:03 AM said...[Reply to comment]

x suke prokok n rokok...!! org yg isap rokok nie adalah org yg x de brain...!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

A GURLZ LIKE ME!! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal